ST De Valk/Dommelen KAMPIOEN!

16 mei 2022 8:15

KAMPIOEN ST DE VALK/DOMMELEN VR1 DENDERT DE 3DE KLASSE IN

Donderdag 12 mei stond al geruime tijd omcirkeld in de agenda's van de dames van ST De Valk/Dommelen VR1. De kampioenswedstrijd uit tegen Terlo VR1, veel supporters kwamen naar Bergeijk om de ploeg van trainer/coach Marco Verhoeven kampioen te zien worden van de 4de Klasse.

Lang hoefden de supporters niet te wachten, al in de tweede minuut werd een perfect uitgespeelde aanval doeltreffend afgerond door Kris Thijssen 0-1. Nog binnen de eerste tien minuten schoot Inge Hoeymans- van Son met een afstandsschot in de bovenhoek voor de 0-2. Van kampioensstress was daarna weinig sprake, er werd goed gecombineerd en gaf Terlo VR1 niet de kans om terug in de wedstrijd te komen. Na ruim een half uur kwam Roos van Gerwen door aan de linkerkant en gaf Michelle de Boer de assist op de 0-3. Een minuut later was het wederom raak en was het Inge Hoeymans- van Son met haar tweede treffer van de avond 0-4.

Na de rust ging ST De Valk/Dommelen VR1 op dezelfde voet verder en was het Lynn Versterre die de vijfde treffer binnen wist te schieten 0-5. Het slotakkoord was ruim tien minuten voor tijd voor Inge Hoeymans- van Son met haar derde treffer en bepaalde daarmee de eindstand op 0-6. Na het laatste uitsignaal was er veel vreugde bij de speelsters en begeleiding dat gepaard ging met een hoop confetti en rookbommen om het feest op het veld compleet te maken.

,,Iedereen kon zien hoe hecht wij zijn als team en dat zie je terug in de wedstrijden, we speelden prima en wisten elkaar goed te vinden. Na de snelle openingstreffer viel er veel druk van ons af en de vele supporters langs de lijn was een geweldige steun voor ons, dat was echt top", vertelde verdedigster Roos van Gerwen na afloop.

Een verdiende kampioen dat lang moest wedijveren met concurrent Hapert VR1, maar ST De Valk/Dommelen VR1 dat slechts vijf verliespunten opliep was de meest constante ploeg en mag het volgend seizoen een treedje hoger gaan laten zien in de 3de Klasse! En gezien de kwaliteiten die er in de nog jonge selectie zit, mag er nog het nodige verwacht worden de komende seizoenen.

Scoreverloop Terlo VR1 - ST De Valk/Dommelen VR1 0-6(0-4)
02. 0-1 Kris Thijssen
09. 0-2 Inge Hoeymans- van Son