WODAN 2 (zon) - De Valk 2 (zon)

WODAN 2 (zon)

3e klasse G

28 november 2019 20:30

J.P.M. (Sjef) Maas

Wanneer je niet de volle winst binnenhaalt dan kan dat verschillende oorzaken hebben. Of je bent sportief gewoon de mindere, of je loopt tegen aardig wat pech aan of er is sprake van manipulatie waarvan je het slachtoffer bent. En van dat laatste was met name sprake in de inhaalwedstrijd, uit tegen Wodan, een tegenstander die op de tweede plaats van de competitie bivakkeert.

Meteen vanaf het begin liet de club uit het Eindhovense blijken dat er met hen niet te spotten viel en zette de Valk behoorlijk onder druk. Gaandeweg de wedstrijd kregen de spelers uit Valkenswaard steeds meer grip op de aanvallende intenties, met name door impulsen van het centrale verdedigingsduo. Dank zij een geslaagde counter die op schitterende wijze werd afgerond kwam de Valk toch op voorsprong. En dit had tot gevolg dat het initiatief steeds meer bij de bezoekers kwam te liggen. Feitelijk waren daarna de beste kansen nog voor de Valk.

De tweede helft gaf nagenoeg hetzelfde beeld. Wodan had het grootste percentage balbezit maar het overwicht was slechts optisch. De Valk daarentegen grossierde echter in messcherpe counters waarbij men rekende op de snelheid van beide spitsspelers. Een aantal van deze counters werd op discutabele wijze afgefloten voor buitenspel door de arbitrage, inclusief een zuiver gemaakt doelpunt door de Valkenswaardse spelers. Ook werden zware overtredingen in het strafschopgebied van Wodan afgedaan met “doorspelen” of beoordeeld met een vrije trap buiten de 16 meter. Kortom, het werd voor de Valk tamelijk gecompliceerd om de wedstrijd definitief op slot te gooien. Uiteindelijk wist Wodan, na onnodig balverlies van de Valk op eigen helft, tien minuten voor tijd nog de gelijkmaker aan te tekenen.

Over de hele wedstrijd genomen een niet helemaal terechte uitslag omdat de Valk in tactisch opzicht de betere ploeg was. De eerlijkheid gebiedt wel om te erkennen dat ook open kansen gemist werden omdat te vaak de bal afgelegd werd in plaats van doeltreffend uit te halen.

Doelpuntenmaker voor de Valk was Nazir Kamel die op snelheid de keeper van Wodan wist te verschalken.