De Valk 1 (zon) - Mierlo Hout 1 (zon)

Mierlo Hout 1 (zon)

2e klasse H

20 september 2020 14:30

K.C.A. (Killy) Mandemakers

De Valk verlies van
beter Mierlo-Hout

Tijdens de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen liet Mierlo-Hout in Valkenswaard zien bij de favorieten in de tweede klasse te behoren. De Valk speelde zeker niet slecht, maar werd afgetroefd door Mierlo-Hout. Pas nadat Mierlo-Hout met tien spelers verder moest, na twee keer geel voor Maikel Verkoelen, was er meer evenwicht in de wedstrijd. De Valk had in de tweede helft zelfs een overwicht, maar echt uitgespeelde kansen kwamen er weinig voor de geelzwarten.D e 1-2 nederlaag was dan ook terecht.
Vanaf  het begin toonde Mierlo-Hout meer initiatief. In de 17-de minuut was het raak, toen de Valkverdediging onzeker ingreep en Thom Meeuwsen eenvoudig de 0-1 kon inkoppen. Tien minuten later kreeg Richard Rooijakkers een dot van een kans, maar vrij voor de keeper lepelde hij de bal over het doel. Toch kwamen de bezoekers even later op 0-2, toen de Valkspeler Luuk Broers ongelukkig in eigen doel kopte. Mierlo-Hout bleef ook daarna de gevaarlijkste ploeg totdat Maikel Verkoelen in de 38-ste minuut voor de tweede keer geel kreeg en de kleedkamer kon opzoeken. Uit de vrije trap, die daarop volgde schoot Ralf van Beek goed in, maar keeper Lebens stond op zijn post. Even later speelde Luc Nouwen zich knap vrij, maar zijn schot belandde op de lat.
In de tweede helft bleef De Valk op zoek naar de aansluitingstreffer. Een goed schot van Wouter van Son werd door Lebens overgetikt en een vrije trap van Ralf van Beek ging over. In de 66-ste minuut was het dan eindelijk raak, toen Luc Nouwen met een kopbal voor de 1-2 zorgde. De Valk bleef aandringen, maar echte kansen kwamen er niet meer voor de geelzwarten. Aan de andere kant had Richard Rooijakkers een goede mogelijkheid de wedstrijd definitief te beslissen, maar hij faalde in de afwerking.
Valktrainer Marc Höcher probeerde met de komst van de aanvallers Badr Bazzi en Joost Thomassen voorin meer gevaar te stichten, maar de verdediging van Mierlo-Hout hield vrij eenvoudig stand.

Opstelling De Valk:
Dennis Verhoeven, Dion Vermeulen (70, Badr Bazzi), Max Manche, Wouter van Son, Ralf van Beek (80 Robin Smets), Koen van Steensel, Luc Nouwen, Max Leidelmeijer, Luuk Broers, Brian Verkeer (78 Joost Thomassen), Aart Verberne
Opstelling Mierlo-Hout:
Milan Lebens, Chris Kweens, Maikel Verkoelen, Lars Giesen, Rick van de Ven, Martijn van Thiel, Thom Meeuwsen (46 Danny van Hout), Dani Deelen, Jasper Lalisang, ChafikMezziani, Richard Rooijakkers (85 Djardi Martina).

Geel:
De Valk: Van Steensel en Bazzi
Mierlo-Hout: Verkoelen (2x), Van de Vern.