DE VALK WACHT NOG ALTIJD OP DE EERSTE PUNTEN NA THUISNEDERLAAG TEGEN SV SOMEREN

SV Someren 1 (zon)

2e klasse H

4 oktober 2020 14:30

Het is voor De Valk een seizoenstart waar niemand rekening mee had gehouden, nul punten na drie wedstrijden. In de thuiswedstrijd tegen SV Someren kreeg de ploeg van Marc Hocher te makkelijk de doelpunten tegen en kon het geen moment het niveau benaderen wat in de voorbereiding aangetikt werd.

Na een openingsfase waarin het spel van De Valk nog redelijk oogde werd de eerste kans genoteerde na twintig minuten. Een voorzet van Brian Vermeer kon bijna ingetikt worden door Luc Nouwen. Vijf minuten later was SV Someren tweemaal dodelijk effectief in de persoon van Tim van den Boomen, de 19-jarige aanvaller was bij twee voorzetten de verdedigers van De Valk te slim af. Bijna gingen de bezoekers na een fout van Koen van Steensel met 0-3 de rust in, maar de inzet van Luuk Hoeben kon knap gekeerd worden door De Valk doelman Dennis Verhoeven. De Valk kwam aanvallend niet verder dan een afstandsschot van Brian Vermeer dat meters naast ging.

Aan het begin van de tweede helft kreeg De Valk de eerste mogelijkheid, Max Leidelmeijer vond Koen van Steensel die echter de bal enkele meters over het doel van SV Someren schoot. Na tien minuten in de tweede helft deelde Max Sonnemans een enorme dreun uit aan De Valk door een hoekschop rechtstreeks in het doel te krullen 0-3. Twintig minuten voor het einde was het invaller Joost Thomassen die aan de linkerkant dreigend was en Luc Nouwen een niet te missen kans gaf en voor de 1-3 tekende. Echter vijf minuten later was het invaller Maico Meulen die de marge weer terug bracht op drie, na een vermeende overtreding van SV Someren spits Koen de Louw op De Valk aanvoerder Koen van Steensel krulde Maico Meulen de bal in de verre hoek binnen 1-4. In de tachtigste minuut kreeg De Valk na een overtreding op Joost Thomassen een strafschop die door Luc Nouwen werd verzilverd 2-4. In de blessuretijd leek Luc Nouwen nog de aansluitingstreffer te gaan maken, maar een wereldredding van SV Someren doelman Sil Joosten wist dat te voorkomen. In de laatste minuut kreeg De Valk middenvelder Brian Vermeer nog een directe rode kaart wat de nederlaag nog pijnlijker maakte.

Een onverwacht zwakke competitiestart voor De Valk dat zich nu moet gaan voorbereiden op de uitwedstrijd tegen RKVVO waar net als vandaag geen toeschouwers aanwezig zullen zijn.

Scoreverloop De Valk - SV Someren 2-4(0-2)
25. 0-1 Tim van den Boomen
26. 0-2 Tim van den Boomen
55. 0-3 Max Sonnemans