DE VALK SCHIET UIT ZIJN SLOF TEGEN HILVARIA

5555JA
VALKENSWAARD
tel. 040-2014789

In de mogelijk laatste wedstrijd van dit jaar heeft De Valk wederom een overwinning geboekt. Thuis tegen Hilvaria was het in de eerste helft nog spannend, maar na de rust denderde De Valk over de ploeg uit Hilvarenbeek heen.

De wedstrijd werd vanaf het eerste fluitsignaal gespeeld in een hoog tempo gespeeld, en was voor de enkele aanwezigen en de kijkers via de livestream het aanzien meer dan waard. De Valk kreeg enkele kansen, maar had het vizier op dat moment nog niet op scherp staan. Vlak voor rust viel toch nog de openingstreffer toen Aart Verberne teveel ruimte kreeg en de geheel vrijstaande Luuk Broers een niet te missen kans gaf voor de 1-0 voorsprong die gezien het spelbeeld terecht te noemen was.

In de tweede helft gingen alle remmen los bij De Valk en stond de ploeg binnen een tijdsbestek van vijf minuten van 1-0 op 4-0! Eerst ontsnapte Luuk Broers aan de verdedigers van Hilvaria en passeerde doelman Martijn Bijdevier voor de 2-0. Twee minuten later was het Joran Vermeulen goed het overzicht bewaarde en collega spits Luc Nouwen in staat stelde om de 3-0 binnen te schieten. En weer een paar minuten later omspeelde Luc Nouwen de doelman van Hilvaria voor de 4-0. De Valk overliep Hilvaria volledig en kwam zelfs op 5-0, nadat Luuk Broers onderuit werd gehaald door doelman Martijn Bijdevier. Joran Vermeulen verzilverde de toegekende strafschop voor de vijfde treffer van de middag. Even leek Robin Smets na geweldig voorbereidend werk van Ferre Devos de zesde treffer te maken, maar werd geannuleerd wegens buitenspel.

De Valk boekte hiermee de derde competitie overwinning op een rij en stijgt de ploeg naar de vijfde plaats. Nu is het gezien de coronamaatregelen de vraag of er de komende weken nog gevoetbald gaat worden.

Scoreverloop De Valk - Hilvaria 5-0(1-0)43. 1-0 Luuk Broers57. 2-0 Luuk Broers59. 3-0 Luc Nouwen62. 4-0 Luc Nouwen73. 5-0 Joran Vermeulen (P)

DE VALKTim van Gils; Dion Vermeulen, Aart Verberne, Wouter van Son, Joost Thomassen; Robin Smets, Koen van Steensel(74. Toufik Belhaj), Ferre Devos, Luuk Broers(76. Max Leidelmeijer); Joran Vermeulen(82. Cas Kuipers), Luc Nouwen

HILVARIAMartijn Bijdevier; Jisk van Teeffelen, Frank Kolen(75. Abel Catsburg), Daan van de Wiel(79. Duncer Rasenberg),Tom van Beers; Dorus van Trier, Greg van Gestel, Jannes van Trier; Gideon Kingongo(46. Michiel Kramers), Sem Hendriks, Max Toemen