VLIEGENDE START BEZORGT DE VALK DE EERSTE DRIE PUNTEN

5555JA
VALKENSWAARD
tel. 040-2014725

De Valk is de competitie begonnen met een ruime overwinning op RKVVO. In de eerste helft maakte de ploeg van interim hoofdtrainer Huub Vermeulen meteen het verschil. Na de rust kwam RKVVO terug, maar de overwinning kwam nimmer in gevaar. Joran Vermeulen was met twee doelpunten de gevierde man op 't Valkennest.

Lang hoefden de toeschouwers niet te wachten op het eerste doelpunt van het seizoen, al in de tweede minuut was het Joran Vermeulen die een voorzet van Robin Smets eenvoudig binnen kon schieten 1-0.  RKVVO leek enkele minuten later dreigend te worden, maar Jordi Verhoeven kwam net te laat om de voorzet binnen te werken. Na bijna een half uur spelen was het Robin Smets die uit een afgeslagen hoekschop de bal in het doel wist te werken voor de 2-0. Een minuut later leek de wedstrijd al in het slot gegooid te worden toen Luc Nouwen aan Joran Vermeulen een bijna niet te missen kans gaf, maar zijn inzet belandde op de paal en in de rebound schoot Aart Verberne de bal hoog over het doel van RKVVO heen. Toch zou niet veel later de 3-0 vallen, Luc Nouwen onderschepte de bal en bleef vrij voor RKVVO doelman Wouter Verhoeven uiterst koel en schoot de derde treffer voor De Valk binnen 3-0. Bijna wist Joran Vermeulen op aangeven van Dion Vermeulen de vierde treffer te maken, maar raakte slechts de lat.

Na de rust kwam RKVVO beter voor de dag en zag dat al snel beloond worden met een treffer van spits Bart Sanders 3-1. De Valk leek de marge vrij snel weer op drie te brengen, Joran Vermeulen kopt de bal door waarna Luuk Broers vrij richting doel kon gaan. Helaas zag de aanvallende middenvelder zijn inzet gepareerd worden en bleef de 3-1 tussenstand staan. RKVVO bleef hoop putten op een resultaat en zag na een uur spelen een gevaarlijke inzet in de korte hoek van Jordi Verhoeven knap onschadelijk gemaakt worden door De Valk doelman Dennis Verhoeven. In de tegenaanval was het Joran Vermeulen die wederom Luuk Broers in scoringspositie bracht, maar na een verkeerde bal aanname kon RKVVO doelman Wouter Verhoeven eenvoudig de bal oprapen. Ook een uitbraak waar Luc Nouwen passte op Joran Vermeulen strandde in schoonheid, doordat de inzet van de doellijn werd weggekopt. Toch viel de beslissende treffer een klein kwartier voor het einde, Joran Vermeulen kwam door aan de linkerkant en wist met een bekeken schot in de verre hoek zijn tweede treffer van de middag tegen de touwen te schieten 4-1. In de slotfase waren invaller Cas Kuipers en Luc Nouwen nog dicht bij een vijfde treffer, maar dat bleef RKVVO bespaard.

In een goede eerste helft legde De Valk de basis voor de eerste overwinning van het seizoen. Volgende week wacht er een zware uitwedstrijd voor De Valk als de ploeg op bezoek gaat bij SV Someren dat haar eerste wedstrijd verloor bij Oirschot Vooruit met 2-1.

Scoreverloop De Valk - RKVVO 4-1(3-0)
02. 1-0 Joran Vermeulen
29. 2-0 Robin Smets
34. 3-0 Luc Nouwen