De Valk 2 (zon) - DOSL 2 (zon)

DOSL 2 (zon)

3e klasse G

27 oktober 2019 12:00

DOSL was een tegenstander met wie de Valk2 nog wel een appeltje te schillen had. Zij waren het die ons afgelopen seizoen het kampioenschap hebben gekost.

De eerste tien minuten had de ploeg uit Leende de overhand maar wist de Valk 2 een vroege achterstand te voorkomen. Het evenwicht werd daarna al vrij snel hersteld en werd het meer een gelijkopgaande wedstrijd waarbij de Valk enige moeite had met het creëren van kansen omdat de afstanden tussen de linies te groot werden gelaten. Na rust werd door de ploeg uit Valkenswaard compacter gespeeld en dit had tot gevolg dat de tegenstander steeds verder op eigen helft werd teruggedrongen.

Geheel tegen de verhouding in kwam DOSL toch op voorsprong omdat de defensieve concentratie even niet optimaal aanwezig was. Daarna liet de Valk 2 zien wat hun ware kracht is, namelijk die van mentale weerbaarheid. Met twee fraaie doelpunten in de slotfase werd uiteindelijk toch de verdiende winst binnengehaald in een wedstrijd die qua amusementswaarde bovengemiddeld was..

Voor de Valk 2 scoorde Ishak Belhadj de gelijkmaker na een individuele actie en bezorgde daarna Rico Foliant met een boogbal over de keeper de drie punten in eigen huis.