DE VALK VERGEET AFSTAND TE NEMEN VAN ROOD WIT V EN MOET DAT BEKOPEN MET DUUR PUNTENVERLIES

Rood Wit V 1 (zon)

2e klasse H

6 februari 2022 14:30

P.J.N. Theunisz

Sportpark De Korze
Korze 82
5504MK
VELDHOVEN
tel. 040-2531455

De Valk is bij de herstart van de competitie niet verder gekomen dan een gelijkspel tegen Rood Wit V. In een ijzersterke eerste helft kreeg De Valk kans op kans, maar wist alleen Joran Vermeulen eenmaal het net te vinden. Een spaarzame kans van Rood Wit V was voldoende om vlak voor de rust weer op gelijke hoogte te komen. Na de rust wist De Valk zelfs met een man meer op het veld het doel niet meer te vinden.

De eerste minuten waren voor Rood Wit V toen Stef Fasen rakelings voorlangs schoot en een inzet van Sami Hawedi werd door doelman Dennis Verhoeven tot hoekschop verwerkt. Daarna kwam De Valk beter in haar spel toen uit een steekpass Joran Vermeulen zich vrijspeelde en de bal onberispelijk in de korte hoek raak schoot voor de 0-1 voorsprong. Na ruim een kwartier kwam Joost Thomassen binnen de lijnen toen verdediger Max Manche met een spierblessure niet verder kon. Uit een vrije trap van Luuk Broers leek Joran Vermeulen de bal klaar te leggen voor Luc Nouwen voor de tweede Valkenswaardse treffer, maar de Budelse spits raakte de paal. Uit een hoekschop leek Joran Vermeulen met een lage schuiver raak te schieten, maar doelman Jesse Bertrams voorkwam ternauwernood de 0-2. In de rebound maakte Max Leidelmeijer alsnog de 0-2, maar het doelpunt werd geannuleerd wegens buitenspel. Rood Wit V doelman Jesse Bertrams eiste steeds meer een hoofdrol voor zich op door telkens een antwoord te hebben op de doelkansen die De Valk kreeg, zo werden inzetten van Max Leidelmeijer en Joran Vermeulen knap onschadelijk gemaakt. Waar De Valk het na liet om de wedstrijd voortijdig te beslissen was het Rood Wit V dat tegen alle verwachtingen in op gelijke hoogte kwam.  Uit een snelle uitval was het Finn van Gulik die Wouter van Son te slim af was en beheerst de 1-1 tegen de touwen schoot.

In de tweede helft begon Rood Wit V dreigend, daar leek Giovanni van Bladel de 2-1 binnen te schieten. Scheidsrechter Peter Theunisz uit Uden keurde de treffer af wegens buitenspel. In de daaropvolgende aanval van De Valk was Luc Nouwen bijna trefzeker, maar zijn inzet ging naast het doel. Halverwege de tweede helft werd Rood Wit V gereduceerd tot een tiental, nadat middenvelder Gerrit Breton met tweemaal geel het veld moest verlaten. Echter wist De Valk daar amper tot geen voordeel uit te halen. Het compact verdedigende Rood Wit V wist de aanvalsdrift knap onschadelijk te maken. Rood Wit V nam genoegen met een punt en De Valk zocht nog met enkele verse krachten naar de winnende treffer, maar de overtuiging ontbrak die de ploeg in de eerste helft wel uitstraalde.

Zo leed De Valk meteen duur puntenverlies en liet de ploeg de kans liggen om op de derde plaats te komen in  de 2de Klasse H. Volgende week zondag is De Valk vrij en speelt het een oefenwedstrijd om 12.00 uur in Bladel tegen Bladella.

Scoreverloop Rood Wit V - De Valk 1-1(1-1)12. 0-1 Joran Vermeulen45. 1-1 Finn van Gulik

ROOD WIT VJesse Bertrams; Michael Damman, Jim van Beek, Stef Schellekens, Mitchell Slegers; Sami Hawedi, Giovanni van Bladel, Gerrit Breton; Finn van Gulik(90. Loek Pardoel), Jordan Evers(61. Mike Meulenbroek), Stef Fasen(61. Thom Mandigers)

DE VALKDennis Verhoeven; Wouter van Son, Max Manche(17. Joost Thomassen), Aart Verberne, Dion Vermeulen(85. Cas Kuipers); Ferre Devos, Robin Smets, Luuk Broers, Max Leidelmeijer(79. Brian Vermeer); Luc Nouwen(79. Badr Bazzi), Joran Vermeulen