Wedstrijdverslagen

DE VALK KAN DE TITEL RUIKEN NA WINST OP ZSV

In misschien wel de minste wedstrijd van het seizoen heeft De Valk met de overwinning op ZSV een enorme stap gezet richting het kampioenschap in de 2de Klasse D. Joran Vermeulen en Ferre Devos schoten De Valk naar weer drie punten, de koploper zou over twee weken bij gunstige uitslagen uit bij Hilvaria al de titel in handen kunnen krijgen.

De bezoekers uit Zeilberg lieten vanaf het eerste fluitsignaal zien dat ze naar 't Valkennest gekomen waren om voor een resultaat te gaan, in de vierde minuut was het Stan van Helmond met de eerste mogelijkheid dat ruim naast het doel ging. Na een klein kwartier nam Robbert Born voor het eerst het Zeilbergse doel onder vuur, doelman Ward Driessens keerde de inzet die in de rebound ingekopt werd door Antonio Balta. Echter wegens buitenspel werd het doelpunt van de middenvelder geannuleerd. Vlak daarna werd een inzet van Alberto Puts van de lijn gewerkt door verdediger Ruud van der Vrande. Niet veel later viel dan toch de openingstreffer voor de thuisploeg, na een aanval over de rechterkant is het Mauro van Houtum die Joran Vermeulen weet te vinden die de bal in de verre hoek weet binnen te tikken 1-0. ZSV kwam enkele minuten later bijna weer op gelijke hoogte toen uit een hoekschop verdediger Thijs Bouwmans de bal bovenop de lat kopte. Ook een vrije trap van ZSV was gevaarlijk door een schot van aanvaller Davy Althuizen dat knap uit de hoek werd getikt door doelman Dennis Verhoeven. Tien minuten voor de rust kreeg Aart Verberne nog de kans om De Valk naar 2-0 te schieten, zijn schot ging ruim over het doel heen.

Aan het begin van de tweede helft viel er weinig te genieten voor de aanwezige toeschouwers, na een uur spelen was het Stan van Helmond die over rechts doorkwam en aanvaller Davy Althuizen bediende, maar zijn inzet ging een meter naast. Diezelfde Davy Althuizen werd twee minuten later na een ongelukkige actie zwaar bestraft met een rode kaart en van het veld gestuurd door scheidsrechter Frank Engelen uit Belfeld. Halverwege de tweede helft was Joran Vermeulen met een schot uit de draai bijna voor de tweede keer trefzeker, maar stuitte op doelman Ward Driessens die knap zijn doel verkleinde. Uit een vrije trap van Robbert Born was het de inlopende Alberto Puts die bijna de voorsprong voor de thuisploeg wist te verdubbelen. ZSV dat in de tweede helft de wind tegen had wist ondanks dat het in ondertal was met een enorme vechtlust het De Valk wel moeilijk te maken, maar uitgespeelde kansen creëren zat er geen moment in. Vlak voor tijd was invaller Appie Azmani met een schot dat rakelings voorlangs bijna doeltreffend, maar vlak daarna was het Antonio Balta die invaller Ferre Devos een niet te missen kans bood voor de bevrijdende 2-0 voor de koploper.

Met deze drie punten erbij heeft De Valk met nog drie wedstrijden te gaan nu vier punten voorsprong op achtervolger Oirschot Vooruit dat met 3-0 ten onder ging bij SV Laar. Zo bestaat er de mogelijkheid dat De Valk over twee weken in de uitwedstrijd tegen Hilvaria al het kampioenschap binnen kan slepen, maar dan is het ook nog mede afhankelijk van wat er op de andere velden gebeurd.

Scoreverloop De Valk - ZSV 2-0(1-0)
21. 1-0 Joran Vermeulen
90. 2-0 Ferre Devos

Dennis Verhoeven; Alberto Puts(90. Dion Vermeulen), Max Manche, Robbert Born(90. Koen van Steensel), Aart Verberne; Robin Smets, Antonio Balta, Luuk Broers, Mauro van Houtum; Joran Vermeulen(73. Appie Azmani), Gideon Pieschel(87. Ferre Devos)