DE VALK MAAKT EINDE AAN MATIGE REEKS MET KLINKENDE WINST OP RKVVO

5507PJ
VELDHOVEN
tel. 040-2542370

De Valk heeft in de uitwedstrijd tegen RKVVO weer eens de drie punten weten te behalen. Na een reeks van drie opeenvolgende nederlagen was in de wedstrijd tegen RKVVO daar niets van te zien en werd met goed veldspel een dikverdiende zege behaald.

Binnen tien minuten was het al raak voor De Valk toen uit een hoekschop de bal in een druk strafschopgebied binnen getikt werd door Max Leidelmeijer 0-1. De Valk heerste en de thuisploeg kreeg geen vat op het spel van De Valk. Halverwege de eerste helft resulteerde dat in de 0-2 na een snelle aanval toen Max Leidelmeijer uiterst koel bleef en zijn tweede treffer van de wedstrijd tegen de touwen schoot. Joran Vermeulen wist aan de rand van het strafschopgebied zich vrij te spelen en met een verdekt schot de 0-3 te maken. RKVVO kon tot dan toe geen enkele vuist maken, maar kon uit het niets via spits Bart Sanders de 1-3 maken door een lob over doelman Dennis Verhoeven binnen te werken. Vlak voor de rust werd het kleine beetje hoop dat RKVVO had weer in de grond gedrukt door wederom een treffer voor Max Leijdelmeijer 1-4.

In de tweede helft bleef De Valk goed verzorgt voetbal spelen en gaf het RKVVO niet de kans om terug in de wedstrijd te komen. Na ruim vijf minuten na de rust stuurde Koen van Steensel met een lange pass Joost Thomassen in stelling die met zijn snelheid vrij richting doel kon gaan en zonder te aarzelen de 1-5 binnen schoot. Met Luc Nouwen en Brian Vermeer als verse krachten ging De Valk op zoek naar meer doelpunten, maar goede mogelijkheden voor onder andere Brian Vermeer en Ferre Devos werden niet afgerond en bleef de schade voor RKVVO beperkt. RKVVO kreeg zelf in de slotfase nog enkele doelkansen, maar Dennis Verhoeven hield in de tweede helft met enkele knappe reddingen zijn doel schoon.

Een mooie overwinning die hardnodig was om in het linkerrijtje van de 2de Klasse H te blijven. Volgende week zondag staat de thuiswedstrijd op het programma tegen SV Someren, waar in Someren aan het begin van het seizoen nog met 2-0 verloren werd.

Scoreverloop RKVVO - De Valk 1-5(1-4)08. 0-1 Max Leidelmeijer23. 0-2 Max Leidelmeijer29. 0-3 Joran Vermeulen34. 1-3 Bart Sanders41. 1-4 Max Leidelmeijer51. 1-5 Joost Thomassen

RKVVOWouter Verhoeven; Bram Verheijen, Martijn van Dijk, Luuk Oosterbosch, Luc Segers; Wesley van Reijen, Jordi Verhoeven, Benn Soetens; Luuk Soetens, Bart Sanders, Dave Jongenelen

DE VALKDennis Verhoeven; Dion Vermeulen, Aart Verberne, Max Manche, Joost Thomassen; Robin Smets, Koen van Steensel(59. Brian Vermeer), Ferre Devos(75. Toufik Belhaj), Max Leidelmeijer(59. Luc Nouwen); Luuk Broers, Joran Vermeulen(75. Cas Kuipers)