EFFECTIEF DE VALK VERSLAAT SV LAAR IN SPANNENDE TOPPER

5555JA
VALKENSWAARD
tel. 040-2014789

In een spannende topper heeft De Valk aan het langste eind weten te trekken tegen SV Laar. In de eerste helft was de ploeg uit Weert sterker, maar na de rust liep De Valk in het laatste kwartier uit naar een geflatteerde, maar zeer belangrijke overwinning.

Op een zonnig sportpark 't Valkennest was SV Laar dat het beste aan de wedstrijd begon. De ploeg uit Weert wist elkaar makkelijk te vinden en liet De Valk niet in haar spel komen. Een schot van aanvaller Stijn Jacobs op de vuisten van doelman Dennis Verhoeven was het eerste wapenfeit van de bezoekers. Ook de pijlsnelle Jurre Neijnens kwam gevaarlijk opstomen, maar stuitte op doelman Dennis Verhoeven. Bij die aanval raakte verdediger Dion Vermeulen geblesseerd en moest al vroeg vervangen worden door Alberto Puts. Ook bij een kopbal was Jurre Neijnens dreigend, zijn inzet werd net gemist door middenvelder Folkert van Ganzewinkel en ging voorlangs het doel. De Valk werd slechts eenmaal gevaarlijk en was ook gelijk het dichtst bij een doelpunt, uit een voorzet legde Antonio Balta de bal klaar voor Gideon Pieschel. De kopbal van de aanvaller werd net voor de doellijn weggewerkt door verdediger Jochem Neijnens.

In de tweede helft was SV Laar weer vroeg dreigend, Jurre Neijnens zag zijn schot in de korte hoek knap gekeerd worden door doelman Dennis Verhoeven. Uit de daaropvolgende hoekschop raakte Stijn Jacobs de binnenkant van de paal en rolde de bal via doelman Dennis Verhoeven net naast het doel. De Valk kwam zeer goed weg, maar daarna kwam de thuisploeg wel beter in de wedstrijd. Eerst was er nog een poging van Gideon Pieschel dat ruim naast ging, maar een paar minuten later was het wel raak. Na een mooie aanval die begon bij Antonio Balta wist Gideon Pieschel met een lage voorzet Joran Vermeulen te bereiken en schoot overtuigend de bal tegen het net voor de 1-0 voorsprong. Bij SV Laar vloeide de krachten weg en kon het amper nog gevaarlijk worden. In de slotfase was De Valk dodelijk effectief, eerst zette Gideon Pieschel de opkomende Antonio Balta vrij voor doel en verschalkte doelman Mike Betting met een fraaie stiftbal 2-0. In de blessuretijd wist Gideon Pieschel een splijtende pass van invaller Nigel Kempers af te ronden voor de 3-0 eindstand.

Een klinkende overwinning voor De Valk dat de koppositie ook nog eens verstevigde door het puntenverlies van Oirschot Vooruit in Asten. Volgende week staat er weer een uitdagende krachtmeting op het programma, dan is Brabantia de opponent op sportpark Strijp. De aftrap in Eindhoven is om 14.30 uur

Scoreverloop De Valk - SV Laar 3-0(0-0)
73. 1-0 Joran Vermeulen
89. 2-0 Antonio Balta