PUNTJE VOOR PUNTJE KRIJGT DE VALK DE CONCURRENTIE MEER BINNEN HANDBEREIK NA GELIJKSPEL TEGEN GELDROP

Geldrop 1 (zon)

7 april 2019 14:30

Na de overwinning op SV Venray heeft De Valk vanmiddag met een gelijkspel tegen Geldrop daar een aardig vervolg aan weten te geven. Na een moeizame eerste helft waarin Geldrop al vroeg op voorsprong kwam door een treffer van Wessel van Moorsel wist De Valk dat in de tweede helft recht te zetten. Danny van den Eijnden was met een rake kopbal de gevierde man aan de kant van De Valk. Daarna kon het nog alle kanten op in de wedstrijd, maar bleef de 1-1 staan tot aan het laatste fluitsignaal en is de ploeg van Ruud van der Rijt weer een punt ingelopen op de naaste concurrenten Bekkerveld en Schaesberg.

Het eerste wapenfeit van de wedstrijd was aan de kant van Geldrop met een diagonaal schot van Gideon Pieschel die door doelman Dennis Verhoeven gepakt kon worden. Na ruim tien minuten spelen viel de openingstreffer toen na een pass van Joep van de Velden aanvaller Wessel van Moorsel in stelling werd gebracht en met een lage schuiver onder doelman Dennis Verhoeven door ervoor zorgde dat Geldrop al snel voorsprong kwam 0-1. Geldrop bleef de betere ploeg en kwam een kleine tien minuten later bijna op 0-2, maar de inzet van spits Lars de Haas kon voor de doellijn weggewerkt worden door verdediger Wouter van Son. Op het eerste gevaarlijke moment aan de kant van De Valk moesten we wachtten tot de twintigste minuut toen Josemar Makiavala met een schot van ruim dertig meter bijna doelman Len van Gestel van Geldrop wist te verrassen. Na een snelle uitval van Geldrop was het Joep van de Velden die kon uithalen, maar zijn schot ging via Dennis Verhoeven naast en voorkwam de jonge doelman nog meer schade voor De Valk. Zo aan het eind van de eerste helft werd De Valk nog tweemaal dreigend, eerst was een voorzet van Danny van den Eijnden die net niet binnen gewerkt kon worden door Josemar Makiavala. En ook een hoekschop van Koen van Steensel kon net niet worden ingekopt door verdediger Bas Gulpers en gingen beide ploegen met een 0-1 stand de rust in.

In de tweede helft liet De Valk zien net zoals vorige week tegen SV Venray dat de ploeg na de rust een stuk sterker voor de dag kwam. Meteen in de eerste minuut was het Sherry Kindo Kamara die rakelings het doel miste. Maar Geldrop bleef op zoek naar een tweede treffer en uit een lage voorzet van Joep van de Velden was het doelpuntenmaker Wessel van Moorsel net niet gegeven om zijn tweede van de middag binnen te schieten. Josemar Makiavala die de gehele wedstrijd een felle strijd voerde met voormalig De Valk verdediger Tom Dekkers, speelde zich in het strafschopgebied knap vrij maar zijn inzet ging recht op doelman Len van Gestel die eenvoudig kon redden. Na exact een uur spelen was het Danny van den Eijnden die De Valk weer naast Geldrop bracht door een voorzet knap diagonaal achter doelman Len van Gestel in het Geldropse doel te koppen 1-1. De Valk zat vele malen beter in de wedstrijd dan voor de rust en voelde dat er meer mogelijk was deze wedstrijd. Zo was drie minuten na de gelijkmaker Sherry Kindo Kamara die Josemar Makiavala bediende, maar de spits zag zijn schot knap gekeerd worden door doelman Len van Gestel. Halverwege de tweede helft leek Geldrop weer op voorsprong te komen toen invaller Stijn Lanen de achterlijn haalde en de bal terug legde op Lars de Haas die voor een bijna leeg doel leek te gaan scoren, maar verdediger Wouter van Son voorkwam op de doellijn een hernieuwde achterstand voor De Valk. Een minuut later was er weer een bijna honderd procent kans voor Geldrop toen Gideon Pieschel binnen het strafschopgebied, maar de harde inzet kon zeer fraai uit het doel worden getikt door doelman Dennis Verhoeven die De Valk op de been hield. Een kwartier voor tijd was De Valk nog in twee gevallen bijna trefzeker, eerst kon een verwoestende uithaal van verdediger Aart Verberne ternauwernood tot hoekschop verwerkt worden door doelman Len van Gestel. In de daaropvolgende hoekschop was het Josemar Makiavala die de paal raakte en in de rebound was het Danny van den Eijnden die de bal tegen de bovenkant van de lat over zag gaan.

Wederom een goed resultaat voor De Valk tegen een ploeg in het 'linkerrijtje'. Volgende week gaat De Valk op bezoek bij ZSV in Zeilberg dat op de derde plaats staat, maar nog altijd de minste verliespunten heeft. De achterstand op Bekkerveld en Schaesberg slinkt door het gelijkspel naar respectievelijk vijf en drie punten, waarbij wel vermeld moet worden dat Schaesberg nog twee wedstrijden tegoed heeft.

Scoreverloop De Valk - Geldrop 1-1(0-1)

11. 0-1 Wessel van Moorsel

60. 1-1 Danny van den Eijnden

Dennis Verhoeven; Aart Verberne, Bas Gulpers, Marco Ayebi Duah, Wouter van Son; Koen van Steensel, Robin Smets(59. Tim Bombeeck), Sherry Kindo Kamara(83. Brian Vermeer); Danny van den Eijnden, Josemar Makiavala, Luuk Broers