DE VALK LOOPT VANAF EERSTE MINUUT ACHTER DE FEITEN AAN TEGEN CHEVREMONT

Chevremont 1 (zon)

17 februari 2019 14:30

Ondanks dat De Valk op de laatste plaats staat verloor de ploeg amper met ruime cijfers, vanmiddag tegen kampioenskandidaat Chevremont was dit wel het geval. Vanaf de allereerste minuut liet Chevremont niets aan het toeval over en won eenvoudig van De Valk 0-4. Met nog tien wedstrijden te gaan is de achterstand van De Valk op de eerste achtervolger Schaesberg nog altijd acht punten.

Al in de eerste minuut was het raak voor de bezoekers uit Kerkrade toen een voorzet van Brian Jacobs over De Valk doelman Dennis Verhoeven viel en van dichtbij ingekopt kon worden door spits Eloy Cox 0-1. Direct een tegenvaller voor De Valk dat in de zeventiende minuut gevaarlijk werd toen Danny van den Eijnden vanaf de linkerkant naar binnen trok en zijn schot rakelings voorlangs het doel van Chevremont verdween. Halverwege de eerste helft was het spits Rodney Klinkenberg die Brian Jacobs in scoringspositie bracht, maar de inzet van de buitenspeler kon geblokt worden door aanvoerder Michiel van den Besselaar en bleef de schade voor De Valk beperkt tot een tegentreffer. Zes minuten later werd bijna opnieuw een voorzet van de rechterkant van Brian Jacobs doeltreffend afgerond, maar de kopbal van Rodney Klinkenberg verdween over het doel heen. Een minuut later was het alsnog raak voor Chevremont toen uit een ingooi Rodney Klinkenberg vrij het strafschopgebied in kon lopen en zijn vrijstaande collega spits Eloy Cox bediende en eenvoudig de 0-2 tegen de touwen kon schieten. Vijf minuten voor de rust was het middenvelder Kevin Senden die Eloy Cox opnieuw in scoringspositie bracht, maar ditmaal was het doelman Dennis Verhoeven die de inzet van de tweevoudig doelpuntenmaker onschadelijk wist te maken. Toch zou drie minuten voor de rust Chevremont op 0-3 komen uit een hoekschop die in de korte hoek hard ingekopt kon worden door centrale verdediger Roy Bejas.

In de tweede helft moest De Valk zich proberen te herpakken, maar kreeg al na vijf minuten weer een tegenslag te verwerken toen de jeugdige Bjarne van de Ven niet verder kon en vervangen moest worden door Robin Smets. Diezelfde Robin Smets kreeg twee minuten later uit een steekpass van Luuk Broers de kans om het doel van Chevremont onder vuur te nemen, maar zijn schot ging rakelings over de kruising heen. Chevremont controleerde de tweede helft zonder echt gevaarlijk te worden. Twintig minuten voor het einde was het Brian Vermeer die doelman Mark Voss met een afstandsschot aan het werk zette, maar de uitstekende doelman wist de inzet zonder problemen te keren. Invaller Amin el Hafi had een gevaarlijk indraaiende vrije trap die door Rodney Klinkenberg maar net naast het doel verdween van De Valk.Met nog een kwartier te spelen was het wederom Brian Vermeer die met een geweldig afstandsschot doelman Mark Voss onder vuur nam, maar wederom wist de doelman van Chevremont zijn doel schoon te houden door de bal uit de bovenhoek te tikken. In de slotfase was het opnieuw Rodney Klinkenberg die de kans kreeg om toch nog een treffer te maken, maar weer stuitte de spits op doelman Dennis Verhoeven. Een minuut later was het Luuk Broers die met een lage schuiver bijna de eretreffer leek te gaan maken, maar met een uiterste krachtsinspanning wist doelman Mark Voss ook deze inzet te keren. Het slotakkoord was voor verdediger Daniel Meijer die opdook aan de rand van het strafschopgebied, na zich vrijgespeeld te hebben wist Daniel Meijer met een droge knal de bal in de korte hoek raak te schieten en de eindstand bepaalde op 0-4.

Een fikse nederlaag voor De Valk dat tegen Chevremont geen moment in de wedstrijd heeft gezeten en zich moet herpakken. Volgende week wacht de uitwedstrijd in Neeritter tegen Veritas. Daarna heeft de ploeg van Ruud van der Rijt twee competitieloze weekenden alvorens de ploeg de belangrijke thuiswedstrijd speelt tegen Bekkerveld.

Scoreverloop De Valk - Chevremont 0-4(0-3)

01. 0-1 Eloy Cox

32. 0-2 Eloy Cox

42. 0-3 Roy Bejas