VERITAS GAAT MET DE PUNTEN AAN DE HAAL OP 'T VALKENNEST

Veritas 1 (zon)

21 oktober 2018 14:30

Het is duidelijk dat De Valk in de hoek zit waar de klappen vallen, net als vorige week in de uitwedstrijd tegen Schaesberg was vandaag een vroeg tegen gekregen strafschop de inleiding voor een moeilijke middag. De ploeg van Ruud van der Rijt begon nog flitsend met een schot van Sherry Kindo Kamara tegen de lat, maar na de benutte strafschop door Veritas liep De Valk de rest van de wedstrijd achter de feiten aan en leed een onfortuinlijke 1-4 nederlaag tegen de promovendus uit Neeritter.

De Valk begon flitsend aan de wedstrijd en wilde meteen vanaf het startsignaal laten zien dat de ploeg vol voor de overwinning ging, en al in de vijfde minuut was het bijna raak. Sherry Kindo Kamara zag zijn schot tegen de onderkant van de lat terug het veld in komen en kwam Veritas gelijk goed weg. Een minuut later was Veritas bijna trefzeker toen voormalig De Valk spits Koen Stoop zijn inzet gekeerd zag worden door doelman Kevin Miguel. Een kopbal van Jean-Marc Clare kon ternauwernood gekeerd worden door Veritas doelman Michael Petit en dat allemaal nog in de eerste tien minuten van de wedstrijd. In de twintigste minuut is het Brian Vermeer die zich knap vrij draait en zijn schot rakelings het doel mist. Een voorzet van Bjorn Bastiaans werd bijna door Koen Stoop tot doelpunt gepromoveerd, maar wederom wist doelman Kevin Miguel zijn doel schoon te houden voor De Valk. Verdediger Roel Gijzen wist met een gevaarlijk afstandsschot bijna het doel te vinden voor Veritas halverwege de eerste helft. Een paar minuten later kreeg Veritas een strafschop toen Koen Stoop in de rug werd geduwd door De Valk verdediger Bas Gulpers waardoor scheidsrechter Vereijken naar de stip wees. Verdediger Sjoerd Linssen wist wel raad met dit buitenkansje en schoot Veritas naar de 0-1 voorsprong. Na een half uur was Sjoerd Linssen met een kopbal uit een vrije trap van Folkert van Gansewinkel dicht bij zijn tweede treffer van de middag. Tien minuten voor de rust kwamen de bezoekers op een 0-2 voorsprong na een slippertje van verdediger Michiel van den Besselaar waardoor Joost Hendriks vrije doorgang kreeg en met een schot onder doelman Kevin Miguel door de voorsprong verdubbelde.

In de tweede helft moest De Valk wat gaan doen en bracht Dion Vermeulen en Nory Saanen binnen de lijnen wat ten koste ging van Luuk Jansen en Jean-Marc Clare. En al in de achtste minuut van de tweede helft was het raak voor De Valk, een schot van Brian Vermeer werd nog gekraakt maar Luuk Broers was het meest attent en kon met een bekeken balletje in de verre hoek doelman Michael Petit verschalken de was de aansluitingstreffer een feit 1-2. De Valk had het geloof weer terug in een positief resultaat en de gelijkmaker in na bijna een uur spelen in de lucht toen Sherry Kindo Kamara vrij richting het doel van Veritas kon gaan. De rappe aanvaller wilde doelman Michael Petit omspelen, maar zag tot zijn ongeloof dat de kleine doelman met een uiterste krachtsinspanning de bal van de voeten van Sherry Kindo Kamara kon plukken en bleef de gelijkmaker uit. Veritas had het moeilijk in deze fase van de wedstrijd, maar toch wisten de bezoekers met nog ruim twintig minuten op de klok keihard toe te slaan, een aanval over de linkerkant kwam via Koen Stoop bij Joost Hendriks die op vijf meter van het doel beheerst de bal in de verre hoek wist binnen te schieten voor de beslissende 1-3. De Valk bleef karakter tonen en was het Danny van den Eijnden met nog een klein kwartier te spelen die met een afstandsschot de bal over doelman Michael Petit krulde, maar net als Sherry Kindo Kamara in de eerste helft was ook ditmaal de lat een sta in de weg voor een Valkenswaardse treffer. Vijf minuten later werd de wedstrijd definitief in het slot gegooid toen een snelle uitval doeltreffend werd afgerond door middenvelder Siebe Vries en de eindstand bepaalde op 1-4.

De Valk blijft ook na speeldag vijf zonder punten en moet volgende week naar Heerlen afreizen voor het uiterst belangrijke treffen met Bekkerveld dat vandaag met 6-1 een pak op de broek kreeg bij RKSV Heeze.

Scoreverloop De Valk - Veritas 1-4(0-2)

26. 0-1 Sjoerd Linssen

35. 0-2 Joost Hendriks

53. 1-2 Luuk Broers