DE VALK STRIJDT MET HARD EN ZIEL, MAAR VERLIEST VAN STERKER EHC

EHC/Heuts 1 (zon)

2 december 2018 14:30

De Valk heeft niet kunnen stunten tegen hoogvlieger EHC. Op de middag dat Canadees international Marcel de Jong een bezoek bracht aan De Valk waar het voor de profvoetballer van de Vancouver Whitecaps allemaal begon moest de ploeg van Ruud van der Rijt het doen zonder een waslijst aan geblesseerde spelers. Zo had jeugdspeler Bjarne van de Ven zijn eerste basisplaats te pakken, maar kon ook hij niet voorkomen dat EHC het krachtsverschil tot uiting wist te brengen in de score 0-2.

De Valk begon nog vrij aardig aan de wedstrijd met enkele kansen. Een vrije trap die in de muur smoorde kwam de bal voor de voeten van Brian Vermeer die uit de draai het doel van EHC onder vuur nam, maar doelman Collin van Eijk wist de inzet te keren. Na ruim tien minuten was een gevaarlijke vrije trap van Brian Vermeer bijna doeltreffend, maar doelman Collin van Eijk wist met een uiterste krachtsinspanning de bal uit de hoek te tikken. EHC had een behoorlijk veldoverwicht, maar wist maar moeizaam kansen voor zichzelf te verschaffen. Na bijna een half uur was het Dennis Dengering die de achterlijn wist te halen en met een voorzet bijna Lars Gulpen wist te bereiken, maar de bal ging voorlangs. Na exact een half uur was het Tim Maassen die met een steekpass Roel Hendriks vrij voor het doel van De Valk te zetten, doelman Dennis Verhoeven wist de inzet van Roel Hendriks fraai te keren ondanks dat de aanval werd afgefloten wegens buitenspel van de aanvaller van EHC. De Limburgers gingen de druk steeds verder opvoeren op de verdedigers van De Valk en verdediger Mitch Kok was met een harde kopbal bijna trefzeker. Ook werd door EHC regelmatig de bal in het strafschopgebied gepompt en was het uit een afvallende bal Michele Zotti die met een hard schot doelman Dennis Verhoeven aan het werk zette, maar de jonge doelman wist zijn doel schoon te houden. En waar iedereen dacht aan een doelpuntloze eerste helft was het in de slotminuut spits Michele Zotti die daar anders over dacht. Met een geweldig afstandsschot van ruim 25 meter in de korte hoek was doelman Dennis Verhoeven het antwoord schuldig en was de ruststand 0-1 in het voordeel van EHC.

In de tweede helft begon De Valk weer vol goede moed en kreeg het al snel uit een vrije trap van Brian Vermeer een kopkans, maar invaller Sam Poos zag zijn kopbal net voorlangs gaan. Een minuut later was het gevaarlijk aan de andere kant toen Lars Gulpen de verre hoek zocht, maar zijn inzet miste de precisie in de afronding. Na bijna een uur spelen was het Imad Haddidi die vanaf de linkerkant een indraaiende voorzet gaf waar spits Tim Maassen net niet bij kon, maar doelman Dennis Verhoeven alle moeite had om de bal uit de doelmond te tikken. De Valk kon in het laatste half uur amper tot geen vuist maken tegen de Limburgers en zo werd er op de tribune door een jeugdspeler gekscherend de opmerking gemaakt richting de aandachtig kijkende Marcel de Jong ''Trek je voetbalschoenen maar aan Marcel''. De thuisploeg streed met alles wat het in zich had en dat leverde nog enkele kleine mogelijkheden op. Een klein kwartier was het Bjarne van de Ven die op aangeven van Sherry Kindo Kamara op twintig meter van het doel met een schot dat ruim over ging nog dreigend. Met nog een kleine tien minuten te spelen gooide Lars Gulpen de wedstrijd in het slot door met een fraai schot over doelman Dennis Verhoeven de bal in de verre hoek binnen te krullen voor de 0-2. De laatste mogelijkheid van de wedstrijd was voor Brian Vermeer die zijn schot eenvoudig gekeerd zag worden door doelman Collin van Eijk van de winnende ploeg uit Hoensbroek.

Een sterk verzwakt De Valk heeft zich kranig geweerd tegen het sterke EHC en kan zich ondanks de nederlaag weinig verwijten. Het is hopen dat de ploeg het volgende week enkele geblesseerden weer terug kan verwachten als er wederom een thuiswedstrijd op het programma staat. Het is dan het goed draaiende ZSV uit Zeilberg dat op bezoek komt in de laatste thuiswedstrijd van het jaar 2018.

Scoreverloop De Valk - EHC 0-2(0-1)

45. 0-1 Michele Zotti

81. 0-2 Lars Gulpen

Dennis Verhoeven; Dion Vermeulen, Bas Gulpers, Marco Ayebi Duah, Wouter van Son; Brian Vermeer, Michiel van den Besselaar, Jean-Marc Clare(49. Sam Poos), Bjarne van de Ven; Luuk Broers, Sherry Kindo Kamara