DAPPER STRIJDEND DE VALK TEN ONDER TEGEN SV VENRAY

SV Venray (zon)

4 november 2018 14:30

Het is De Valk ook tegen SV Venray niet gelukt om de punten op 't Valkennest te houden. Tegen het goed voetballende SV Venray streed de ploeg van Ruud van der Rijt met hart en ziel en kwam het nog dichtbij een gelijkspel, maar SV Venray wist de voorsprong met de nodige te behouden en kan De Valk ondanks de nederlaag met een positief gevoel terugkijken op deze wedstrijd.

Aan het begin van de wedstrijd ging het nog aardig tegen mekaar op en liet De Valk gelijk zien dat het ondanks de moeilijke competitiestart weer met vol overgave aan de wedstrijd begon. De eerste mogelijkheid was desondanks wel voorde bezoekers toen na ruim tien minuten spelen Bram Vievermans in het strafschopgebied zich ontdeed van Michiel van den Besselaar, maar het schot van de jonge aanvaller was niet krachtig genoeg om De Valk doelman Kevin Miguel in verlegenheid te brengen. Na bijna twintig minuten waar De Valk meer dan knap stand hield was het dan toch uit het niets de openingstreffer voor SV Venray, een voorzet van Jordy Wismans kwam bij Bram Vievermans die ongehinderd de 0-1 binnen kon schieten. Twee minuten later werd een voorzet van Stijn Brinkman bijna door Jesse Rommen tot doelpunt gepromoveerd, maar Kevin Miguel wist de bal uit de kruising te plukken. Na ruim een half uur was een steekbal van Julian Rommen door het hart van de Valkenswaardse verdediging de inleiding voor de 0-2, Bram Vievermans anticipeerde perfect op deze pass en wist doelman Kevin Miguel kansloos te laten met een diagonaal schot. De Valk toonde karakter en zag dat beloond worden vlak voor de rust toen bezoekers de bal niet uit het strafschopgebied wisten te werken waar Nory Saanen van kon profiteren en de bal in de verre hoek wist te plaatsen voor de aansluitingstreffer 1-2.

De Valk ging met vol goede moet de tweede helft in en zag dat bijna binnen een minuut tot een treffer leidden. SV Venray verdediger Robert Willemse wilde de bal wegwerken, maar raakte het hoofd van Robin Smets die tot zijn eigen verbazing de bal bijna in de kruising zag belandden waar doelman Frank Decker nog alle moeite mee had om de bal te pakken. Ruim vijf minuten later wist Robin Smets goed een bal op het middenveld te onderscheppen en leek richting het Venrayse doel af te gaan, maar zag zich genoodzaakt om de bal af te spelen richting Sherry Kindo Kamara die er beter voor stond. De pass kon onderschept worden door aanvoerder Robert Willemse en behoedde daarmee de bezoekers van een tweede tegentreffer. En waar De Valk aan de gelijkmaker begon te denken was het twee minuten later raak aan de andere kant, Bram Vievermans was in een duel  Luuk Jansen te snel af en wist met een strakke voorzet Armend Shala een niet te missen kans te geven en bracht het verschil weer op twee in het voordeel van SV Venray 1-3. SV Venray leek de wedstrijd in het slot te gaan schieten, want een prachtige individuele actie van doelpuntenmaker Armend Shala was bijna de inleiding voor de vierde treffer voor SV Venray. Doelman Kevin Miguel wist met een katachtige reactie de bal over het doel tot hoekschop te verwerken. De Valk gaf zich niet gewonnen en leek ruim een kwartier voor tijd een strafschop te krijgen toen de mee opgekomen vleugelverdediger Dion Vermeulen in het strafschopgebied onderuit gehaald leek te worden door Robert Willemse, maar scheidsrechter Gijs Stevens uit Budel gaf de verdediger een gele kaart voor een schwalbe. Robin Smets was met een schot dat net over ging al dreigend en na een combinatie met Nory Saanen was het Tim Bombeeck die het doel van SV Venray onder vuur nam, maar doelman Frank Decker voorkwam een tweede tegentreffer. Toch zou de aansluitingstreffer een minuut later alsnog vallen. SV Venray verdediger Julian Rommen wist een bal niet goed te verwerken en daar wist Sherry Kindo Kamara wel raad mee en wist met een fraaie stiftbal over doelman Frank Decker de 2-3 binnen te werken. Vlak voordat de blessuretijd aanbrak kreeg Bram Vievermans nog een mogelijkheid om de marge weer op twee te brengen, maar zijn schot ging voorlangs. Diep in de blessuretijd leek scheidsrechter Gijs Stevens de bal op de stip te leggen na een vermeende overtreding op invaller Brian Vermeer maar besliste om dat weg te wuiven en gingen de bezoekers uit Venray met de drie punten naar huis.

Wederom een nipte nederlaag voor De Valk tegen een goed voetballend SV Venray en moet het de positieve punten meenemen naar de aankomende weken. Volgende week is De Valk vrij en kan het zich gaan voorbereiden op de uiterst belangrijke uitwedstrijd op 18 november tegen Venlosche Boys.

Scoreverloop De Valk - SV Venray 2-3(1-2)

19. 0-1 Bram Vievermans

31. 0-2 Bram Vievermans

40. 1-2 Nory Saanen