ZUUR GELIJKSPEL VOOR DE VALK NA STERK OPTREDEN TEGEN ZSV

ZSV 1 (zon)

9 december 2018 14:00

Het zit De Valk ook echt niet mee, tegen hoogvlieger ZSV uit Zeilberg heeft de ploeg van Ruud van der Rijt een uitstekende wedstrijd op de mat gelegd. De eerste overwinning leek aanstaande na de openingstreffer van Brian Vermeer twintig minuten voor het einde, maar ZSV dat aanvallend weinig voor gevaar kon zorgen wist acht minuten voor tijd de stand weer gelijk te trekken 1-1. Vooraf gezien een uitslag waar De Valk voor zou tekenen, maar gezien de wedstrijd was er vooral teleurstelling bij de thuisploeg met het mislopen van de eerste overwinning van het seizoen.

De Valk zat gelijk goed in de wedstrijd en kreeg na een kwartier spelen de eerste mogelijkheid toen Brian Vermeer zich knap vrijspeelde en met een verwoestend schot doelman Leon Thijs aan het werk zette, waarna verdediger Ruud van der Vrande een hoekschop weg moest geven. Danny van den Eijnden die terugkeerde van een voetblessure gaf halverwege de eerste helft de bal mee aan de opkomende vleugelverdediger Wouter van Son die het doel van ZSV onder vuur nam, maar zijn inzet ging rakelings over de lat heen. Het eerste echte wapenfeit van de bezoekers uit Zeilberg kwam na bijna een half uur spelen toen een vrije trap van Maarten Kuunders gevaarlijk was, met een lastige stuit was het voor De Valk doelman Dennis Verhoeven die met de nodige moeite tot hoekschop verwerkt kon worden. Twee minuten later was het bijna raak voor De Valk toen Luuk Broers de bal vanaf de linkerkant in het strafschopgebied pompte en in de bal viel voor de voeten van Sherry Kindo Kamara en zich geen moment bedacht en de bal hard, maar net naast het doel schoot. De Valk bleef het uitstekend doen en ZSV had het meerdere malen erg lastig om De Valk van scoren af te houden. Zo was na iets meer dan een half uur spelen een scrimmage in de doelmond van ZSV waar zowel Luuk Broers, Sherry Kindo Kamara als Robin Smets de bal niet in het doel wisten te krijgen en de bezoekers alle geluk hadden dat het in de eerste helft geen tegentreffer hoefde te incasseren. Tien minuten voor de rust was ZSV nog eenmaal gevaarlijk toen een vrije trap van Davy Althuizen tegen de lat belandde, maar de rust werd bereikt zonder doelpunten 0-0.

Aan het begin van de tweede helft was het ZSV dat wat meer van zich af begon te bijten en het spel naar zich toe leek te gaan trekken. Na bijna een uur spelen was het Maarten Kuunders die na een mooie aanval vrijgespeeld werd en met een laag hard schot bijna trefzeker was, maar doelman Dennis Verhoeven wist met zijn linkervoet het doel voor De Valk schoon te houden. Een overtreding van Robin Smets aan de rand van het strafschopgebied zorgde ervoor dat ZSV een gevaarlijke kans met een vrije trap die door verdediger Rick Wiersema hard en hoog over werd geschoten. Een minuut later was het weer gevaarlijk aan de andere kant toen Brian Vermeer aan de linkerkant doorkwam en met een lobje doelman Leon Thijs probeerde te verschalken, maar de sluitpost van ZSV had er goed het oog in en onderschepte de inzet. Vijf minuten later was het dan alsnog raak voor Brian Vermeer, een aanval die begon aan de rechterkant bij Sherry Kindo Kamara die goed het overzicht bewaarde en de vrijstaande Brian Vermeer bediende die met een bekeken schot de bal in de verre hoek binnen schoot waar doelman Leon Thijs geen antwoord op had 1-0. Een meer dan verdiende voorsprong voor De Valk en zou het dan eindelijk gaan gebeuren dat de eerste driepunter van het seizoen behaald gaan worden? Een vrije trap van Joep Claassen een klein kwartier voor tijd ging een meter over en bij ZSV leek het geloof steeds meer af te nemen in een positief resultaat. Het was De Valk dat nog het dichtst bij een treffer kwam toen Luuk Broers de achterlijn haalde en de bal voor het doel gaf waar Sherry Kindo Kamara en Robin Smets net niet goed de bal onder controle kregen om de voorsprong te verdubbelen. ZSV ging wisselen en bracht onder andere Joost Verberne binnen de lijnen die na een solo aan de rechterkant naar binnen trok en met een gevaarlijk schot net voorlangs schoot waar De Valk goed weg kwam. Toch zou het twee minuten later toch raak zijn voor de bezoekers. Na balverlies op het middenveld was het ZSV dat razendsnel in de omschakeling het strafschopgebied wist te bereiken en was het Joep Claassen die uit de draai de in het doel wist te schuiven voor de gelijkmaker 1-1.  Beide ploegen gingen daarna nog op zoek naar de winnende treffer, maar aan de score zou er niets meer veranderen.

Zo behaalde De Valk haar tweede punt van het seizoen tegen het veel hoger aangeschreven ZSV, en waar een punt vooraf als een bonuspunt leek te voelen was het achteraf toch meer het gevoel dat de ploeg twee punten heeft laten liggen. Toch heeft De Valk weer eens laten zien dat ondanks de slechte positie op de ranglijst het elke ploeg lastig kan maken en zich niet zomaar gewonnen geeft. Vol goede moed kan de ploeg van Ruud van der Rijt volgende week de uitwedstrijd tegemoet zien tegen Geldrop.

Scoreverloop De Valk -  ZSV 1-1(0-0)
70. 1-0 Brian Vermeer
82. 1-1 Joep Claassen

Dennis Verhoeven; Dion Vermeulen(85. Koen van Steensel), Bas Gulpers, Marco Ayebi Duah), Wouter van Son; Robin Smets, Michiel van den Besselaar, Luuk Broers; Brian Vermeer, Sherry Kindo Kamara, Danny van den Eijnden(72. Tim Bombeeck)