TIM BOMBEECK SCHIET DE VALK MET TWEE TREFFERS NAAR DE DRIE PUNTEN TEGEN WITTENHORST

Wittenhorst 1 (zon)

12 mei 2019 14:30

Tim Bombeeck was de gevierde man aan de kant bij De Valk in de wedstrijd tegen Wittenhorst. Na een doelpuntloze eerste helft wist de flankspeler met twee treffers de overwinning veilig te stellen voor De Valk en is het met nog twee wedstrijden te gaan Bekkerveld tot op twee punten genaderd. Schaesberg dat ook won blijft op vier punten voorsprong staan ten opzichte van De Valk. Aankomend weekend wacht de belangrijke uitwedstrijd tegen Sportclub Susteren.

In de eerste helft viel er aan beide kanten niet veel gevaar te noteren, zo was het na ruim een kwartier De Valk dat het eerst aanvallend zich liet doen spreken. Een voorzet van Luuk Broers kon met moeite weggebokst worden door doelman Sjors Witt van Wittenhorst, de afvallende bal viel bij Tim Bombeeck die met een lob bijna trefzeker was. Een minuut later was het Wittenhorst dat met Joost van Rensch een goede mogelijkheid kreeg, maar vleugelaanvaller stuitte op doelman Dennis Verhoeven en was het verdediger Michiel van den Besselaar die uiteindelijk de bal weg kon werken. Na ruim een half uur spelen was het Aart Verberne die met een indraaiende voorzet vanaf de rechterkant bijna Luuk Broers wist te bereiken, maar de kleine aanvaller kon zijn hoofd er net niet tegenaan krijgen. Met nog een kleine tien minuten te spelen was het spits Willem Heijnen die namens Wittenhorst doelman Dennis Verhoeven aan het werk zette, maar zijn afstandsschot kon fraai gekeerd worden en gingen beide ploegen zonder treffers de rust in 0-0.

In de tweede helft startte De Valk sterk en was het Sherry Kindo Kamara die de achterlijn haalde en Tim Bombeeck bereikte, maar zijn schot viel eenvoudig in de handen van doelman Sjors Witt. De Valk nam het heft in handen en ging nadrukkelijk op zoek naar een doelpunt en was daar na ruim tien minuten na de rust met Luuk Broers die met een boogbal over doelman Sjors Witt de lat raakte daar heel dichtbij. Maar drie minuten later viel dan toch die bevrijdende openingstreffer, een voorzet van Luuk Broers werd knap aangenomen door Tim Bombeeck en wist de bal in de linker bovenhoek raak te schieten en stond de terechte 1-0 voorsprong op het scorebord. Wittenhorst leek twee minuten later bijna de gelijkmaker noteren, maar een geweldige uithaal van Joost van Rensch kon met een katachtige reactie de bal nog over het doel tot hoekschop verwerken. Halverwege de tweede helft was het Sherry Kindo Kamara die ontsnapte aan buitenspel en op weg leek naar de tweede Valkenswaardse treffer, maar zijn schot ging via Wittenhorst verdediger Bart Zanders net naast. De Valk bleef de betere ploeg en weer enkele minuten later was het weer een aanval die begon bij Luuk Broers en via Aart Verberne de bal terechtkwam bij doelpuntenmaker Tim Bombeeck, maar op tien meter van het doel strandde zijn inzet op de voeten van doelman Sjors Witt. Met nog twaalf minuten te spelen was het invaller Luc van Kuijck bij Wittenhorst die doelman Dennis Verhoeven wederom tot een uiterste krachtsinspanning vergde om de een tegentreffer te voorkomen. Een cruciale redding van de jonge doelman, want een minuut later was het raak aan de andere kant toen Sherry Kindo Kamara met een lage voorzet Tim Bombeeck bereikte en de bal in de korte hoek binnen kon tikken 2-0. Wittenhorst was geslagen en kreeg nog bijna een derde tegentreffer te verwerken toen Luuk Broers vanaf de linkerkant naar binnen trok en met een verwoestend schot net over het doel zag gaan.

Een uiterst belangrijke overwinning voor De Valk dat de drie punten heel hard nodig heeft, zeker gezien het feit dat ook Schaesberg de drie punten pakt in de uitwedstrijd tegen Geldrop en de achterstand vier punten blijft op de ploeg uit Landgraaf. Maar door de nederlaag van Bekkerveld op Sportclub Susteren is de achterstand op de ploeg uit Heerlen geslonken tot twee punten. Volgende week zondag wacht dus de uitwedstrijd tegen Sportclub Susteren en zal er wederom een goed resultaat behaald moeten worden om op de laatste speeldag rechtstreekse degradatie te kunnen voorkomen.

De Valk - Wittenhorst 2-0(0-0)

59. 1-0 Tim Bombeeck

79. 2-0 Tim Bombeeck

DE VALK