DE VALK SCHIET MET 4-1 WINST OP RKSV HEEZE UIT HAAR SLOF BIJ START TWEEDE COMPETITIEHELFT

RKSV Heeze 1 (zon)

20 januari 2019 14:30

De Valk is sterk uit de winterstop gekomen met gelijk de eerste overwinning van het seizoen. Op Sportpark 't Valkennest was de ploeg van Ruud van der Rijt die aan zijn laatste maanden bezig is bij De Valk met maar liefst 4-1 te sterk voor RKSV Heeze. Grote man aan de kant bij De Valk was Brian Vermeer met twee doelpunten, de overige twee doelpunten kwamen op naam van Marco Ayebi Duah en Tim Bombeeck.

De Valk miste op deze eerste wedstrijddag van het nieuwe jaar een waslijst aan spelers die door blessures niet beschikbaar waren, desondanks begon de thuisploeg sterk aan de wedstrijd en nam het gelijk het initiatief. En al in de vijftiende minuut was het ook gelijk raak, Bjarne van de Ven stuurde Sherry Kindo Kamara diep aan de rechterkant en hield de bal net binnen de lijnen om Brian Vermeer aan te spelen. De middenvelder kapte naar binnen en wist de bal in de verre hoek binnen te schieten achter de verbouwereerde doelman Vincent Jansen van RKSV Heeze 1-0. RKSV Heeze kreeg vlak na de openingstreffer een hoekschop te nemen die werd afgeslagen en Sherry Kindo Kamara in de tegenaanval kon gaan, de aanvaller die verdediger Jeroen van Seggelen op snelheid klopte zag zijn inzet tot hoekschop verwerkt worden doelman Vincent Jansen. Halverwege de eerste helft kwam een voorzet van Gijs Moerenhout voor de voeten van ex-De Valk speler Mark Claassen die de bal ruim naast het doel van De Valk schoot. Een minuut later was het alsnog raak voor de bezoekers toen een lange bal van eveneens voormalig De Valk speler Tom Krieckaert terechtkwam bij Ivo Moerenhout die op vijf meter van het doel een niet te missen kans kreeg en de snelle gelijkmaker voor RKSV Heeze tegen de touwen wist te schieten 1-1. De bezoekers werden sterker en De Valk moest het doen met afstandsschoten van Brian Vermeer en Luuk Broers die net over gingen of eenvoudig gekeerd konden worden door doelman Vincent Jansen. Tien minuten voor de rust werd een strakke voorzet van Jeroen van Seggelen bijna ingekopt door Ivo Moerenhout, maar De Valk doelman Kevin Miguel kon de bal relatief eenvoudig uit de bovenhoek plukken. In de laatste minuut van de eerste helft kreeg Steven van Dijk nog een goede mogelijkheid na slordig uitverdedigen aan de kant bij De Valk om RKSV Heeze met een voorsprong de rust in te gaan, maar zijn schot miste het doel ruim.

In de tweede helft begon De Valk weer scherp en was het na ruim vijf minuten Sherry Kindo Kamara die met een schot de lat raakte, en was Brian Vermeer gevaarlijk met een schot dat in twee instanties gekeerd kon worden door doelman Vincent Jansen. Na bijna een uur spelen was een hoekschop van RKSV Heeze die uitstekend ingekopt leek te worden door Ivo Moerenhout, maar wist doelman Kevin Miguel de inzet met een knappe redding over het doel te tikken. Na exact een uur spelen kregen de bezoekers uit Heeze de mogelijkheid om op voorsprong te komen. De aanval ontstond na balverlies van Bjarne van de Ven op het middenveld waarna Ivo Moerenhout gevaarlijk richting het doel kon gaan en naast zich ook Jorg van Galen(ex-De Valk) en Gijs Moerenhout bij zich had, maar het was De Valk verdediger Marco Ayebi Duah die knap de aanval onschadelijk wist te maken door de pass van Ivo Moerenhout te onderscheppen. RKSV Heeze was in deze fase naarstig op zoek naar de 1-2 en was het een minuut later Jorg van Galen die Rens van de Kerkhof vrij voor het doel van De Valk zette, maar zijn inzet verdween in het zijnet. En waar RKSV Heeze het net niet wist te vinden was het De Valk dat twee minuten later uit een hoekschop wel trefzeker was. Verdediger Marco Ayebi Duah kreeg de ruimte om het doel onder vuur te nemen en zag zijn schot in de verre hoek binnen vallen en De Valk op een hernieuwde voorsprong kwam 2-1. Enkele minuten later kreeg Marco Ayebi Duah wederom een schotkans na een afgeslagen vrije trap van Brian Vermeer, maar ditmaal ging zijn inzet meters over het doel heen. Met nog twintig minuten te spelen kreeg RKSV Heeze na een overtreding van Robin Smets een vrije trap, die door Jorg van Galen rakelings over het doel van De Valk heen ging. Een kwartier voor tijd was het Brian Vermeer die uit een vrije trap zijn tweede treffer van de middag maakte en de eerste overwinning van het seizoen binnen handbereik was 3-1. Vijf minuten later was Sherry Kindo Kamara heel dicht bij de vierde treffer voor De Valk, maar zijn stift ging rakelings over het doel heen. In de slotfase kreeg Jorg van Galen op aangeven Ivo Moerenhout nog eenmaal de mogelijkheid om tot scoren te komen, maar zijn inzet ging hoog over. Het slotakkoord kwam op naam van invaller Tim Bombeeck die op aangeven van Sherry Kindo Kamara beheerst de 4-1 in het doel kon schuiven waardoor de eerste overwinning een feit was.

Een zeer knappe prestatie van De Valk tegen het sterk presterende RKSV Heeze waardoor het de aansluiting weer gevonden lijkt te hebben met Venlosche Boys dat nog maar drie punten meer heeft. Volgende week speelt De Valk mochten de weergoden ons gunstig gezind zijn de uitwedstrijd tegen SV Venray.

Scoreverloop De Valk - RKSV Heeze 4-1(1-1)

15. 1-0 Brian Vermeer

24. 1-1 Ivo Moerenhout

63. 2-1 Marco Ayebi Duah