DE VALK TUSSEN HOOP EN VREES NA GELIJKSPEL TEGEN SPORTCLUB SUSTEREN

Sportclub Susteren 1 (zon)

19 mei 2019 14:30

Op de laatste speeldag zal de beslissing vallen wie er rechtstreeks degradeert naar de Tweede Klasse. De Valk kwam in Susteren niet verder dan een gelijkspel en is de ploeg van Ruud van der Rijt de enig overgebleven concurrent Bekkerveld genaderd tot op een punt. Schaesberg dat volgende week op bezoek komt op 't Valkennest heeft zich verzekerd van de nacompetitie en behield de marge van vier punten met De Valk.

In de eerste helft viel er heel weinig te noteren, vooral in het eerste half uur was het aftasten van beide zijden. Het eerste schot wat richting het doel ging kwam van de voet van Luuk Broers die in een overvol strafschopgebied zijn schot geblokt zag worden door verdediger Loek Bisschops van Susteren. Tien minuten voor het rustsignaal viel uit het niets de openingstreffer en wederom kreeg De Valk een doelpunt om de oren uit een standaardsituatie en ditmaal was het aanvaller Nick Meeuwissen die met een rake kopbal in de linker bovenhoek Susteren op een 1-0 voorsprong bracht. De Valk probeerde nog voor de rust de gelijkmaker te maken, maar uit een scherpe voorzet van Luuk Broers kwam Sherry Kindo Kamara enkele centimeters tekort om de ploegen weer op gelijke hoogte te brengen. In de laatste minuut was het Aart Verberne die Robin Smets aan het werk zette, de middenvelder hield knap het overzicht en bezorgde Jean-Marc Clare een goede schietkans. Doelman Axel Versloot wist met de vingertoppen de inzet naast het doel te tikken.

In de tweede helft kwam De Valk gelijk dreigend voor het doel van Susteren, een lange pass van Michiel van den Besselaar gaf Luuk Broers de mogelijkheid om het strafschopgebied in te snijden. Bij de lage voorzet van Luuk Broers kwam invaller Josemar Makiavala een stap te laat om de snelle gelijkmaker binnen te schieten. Enkele minuten later was het Sherry Kindo Kamara die Robin Smets alleen voor doelman Axel Versloot zette, maar de doelman kwam snel uit zijn doel en wist de middenvelder van scoren af te houden. De Valk bleef de thuisploeg naar achteren drukken en een afstandsschot van Aart Verberne was al de derde mogelijkheid binnen tien minuten in de tweede helft. Ook invaller Brian Vermeer kreeg een goede mogelijkheid, maar zijn vrije trap ging een meter over het doel van Susteren heen. Met nog een kleine tien minuten te spelen leek de gelijkmaker aanstaande, maar de aan de rechterkant doorgekomen Aart Verberne probeerde Sherry Kindo Kamara te bereiken om de bal in het doel te schuiven. Echter wist Roy Maessen namens Susteren de bal te onderscheppen en bleef die hatelijke 1-0 achterstand op het scorebord staan. Maar twee minuten later was het dan eindelijk raak voor De Valk, een loepzuivere voorzet van Brian Vermeer kon door de net ingevallen Marco Ayebi Duah de bal hard binnen koppen 1-1. De Valk kreeg het geloof dat het met nog zes minuten te spelen er misschien nog wel een driepunter in zou kunnen zitten. En in de slotfase leek dat ook nog te gaan gebeuren toen Sherry Kindo Kamara met een lob doelman Axel Versloot verschalkte, maar was het verdediger Roy Vaessen die de bal van de doellijn wist te werken. In blessuretijd kreeg Luuk Broers nog een schotkans, maar zijn inzet ging ruim over het doel van Susteren en moest De Valk genoegen nemen met een gelijkspel.

Door dit gelijkspel zal volgende week in de thuiswedstrijd De Valk moeten winnen van Schaesberg en dan moet de ploeg hopen dat Bekkerveld niet hetzelfde doet in de thuiswedstrijd tegen Veritas. Wanneer beide ploegen op een gelijk aantal punten eindigen zal Bekkerveld degraderen, omdat de ploeg uit Heerlen een minder doelsaldo heeft ten opzichte van De Valk. Het zal een zinderende middag worden op 't Valkennest en dus kan de ploeg alle steun gebruiken om de nacompetitie te bereiken.

Scoreverloop Sportclub Susteren - De Valk 1-1(1-0)

35. 1-0 Nick Meeuwissen

84. 1-1 Marco Ayebi Duah

SPORTCLUB SUSTEREN