DE VALK BLIJFT OP HATELIJKE NUL STAAN NA RUIME NEDERLAAG BIJ SCHAESBERG

V.V. Schaesberg 1 (zon)

14 oktober 2018 14:30

De Valk leed een ruime nederlaag in Landgraaf tegen Schaesberg, maar dat was gezien de spelverhoudingen totaal niet nodig geweest. Voetballend was De Valk zeker niet de mindere, maar was het Schaesberg dat uiterst effectief was in de afronding en met de drie punten aan de haal ging en blijft De Valk net als vorig seizoen na vier wedstrijden nog op haar eerste punten wachten.

Al in de zevende minuut van de wedstrijd ging het mis voor De Valk, een handsbal in het strafschopgebied was de aanleiding voor scheidsrechter Haico Michielsen om de bal op de stip te leggen. Middenvelder Brian Stevens nam dit buitenkansje met beide handen aan en schoot beheerst de bal binnen achter doelman Kevin Miguel 1-0. Na een kwartier spelen was er het eerste gevaar aan de kant van De Valk toen een schot van Brian Vermeer van zo'n dertig meter enkele meters over het doel verdween. Halverwege de eerste helft kreeg Danny van den Eijnden de kans om De Valk weer naast Schaesberg te brengen na een voorzet van Luuk Broers, maar de spits kopte de bal rakelings over het doel van Schaesberg doelman Kain Bours. En waar De Valk het na liet om de gelijkmaker te maken was het een paar minuten later wel raak aan de kant van Schaesberg, Scott Adriolo wist Ronald Geuskens vrij voor het doel te zetten en omspeelde doelman Kevin Miguel. Zijn inzet werd nog van de doellijn gegleden door Michiel van den Besselaar, maar in de rebound was het Rick Schmitz die zeer beheerst de bal in het doel wist plaatsen 2-0. De Valk kwam na een half uur spelen goed weg toen een schot van Cliff Potgens tegen de paal belandde. Sherry Kindo Kamara slingerde een lange bal in het strafschopgebied waar Luuk Broers met een kopbal in de doelmond voor dreiging zorgde, Robin Smets anticipeerde daar net iets adequater op dan doelman Kain Bours waardoor Robin Smets de aansluitingstreffer leek te gaan maken. In het overvolle strafschopgebied was het verdediger Timo Regtop die het gevaar zag en de bal met een harde trap weg kon werken. In de slotfase leek middenvelder Cliff Potgens nog op weg naar de derde Landgraafse treffer, maar een wild schot ging ruim over het doel van De Valk heen en werd de rust bereikt met een 2-0 tussenstand.

In de tweede helft begon Schaesberg wederom sterk en was het binnen tien minuten weer raak, een afgeslagen voorzet vanaf de rechterkant kwam voor de voeten van spits Ronald Geuskens en wist met een lage schuiver de bal in de verre hoek te schieten waar doelman Kevin Miguel geen antwoord op had 3-0. De wedstrijd leek nu definitief in het slot te zijn gegooid en een minuut later was het invaller Alan Benders die met een schot op de rand van het strafschopgebied het doel rakelings miste en de vierde treffer uitbleef. Na bijna een uur spelen gloorde er weer een beetje hoop aan de kant van De Valk toen Sherry Kindo Kamara de bal ontfutselde van invaller Tom Hoogervorst en met een verwoestend schot de bal in het doel schoot 3-1. De thuisploeg was niet aangeslagen en kreeg een minuut later de kans middels Rick Schmitz om de marge weer naar drie te tillen, maar zijn schot kwam tegen de vuisten van doelman Kevin Miguel. Met nog een klein kwartier te spelen was het invaller Nory Saanen die net buiten het strafschopgebied de kans had om de aansluitingstreffer te maken, maar het schot werd uit de hoek getikt door doelman Kain Bours van Schaesberg. In de blessuretijd kreeg De Valk nog een hoekschop die genomen werd door Brian Vermeer en was het invaller Marco Ayebi Duah die nog bijna trefzeker was. Het slotakkoord was voor Schaesberg spits Ronald Geuskens die de bal na een hoekschop voor de voeten kreeg en met een fraai schot de bal in de kruising zag belandden en de eindtand daarmee bepaalde op 4-1.

Wederom een fikse domper voor De Valk dat nu als enigste ploeg in de Eerste Klasse D nog geen punten heeft weten te behalen. Volgende week zondag wacht op Sportpark 't Valkennest het treffen met Veritas. De Valk kent Veritas nog goed van twee seizoenen geleden toen het in de finale van de nacompetitie tweemaal te sterk was voor de ploeg uit Neeritter.

Scoreverloop Schaesberg - De Valk 4-1(2-0)

07. 1-0 Brian Stevens

27. 2-0 Rick Schmitz

54. 3-0 Ronald Geuskens