DE VALK BIJT ZICH STUK OP TIENTAL SPORTCLUB SUSTEREN

Sportclub Susteren 1 (zon)

7 oktober 2018 14:30

Ook na de thuiswedstrijd tegen Sportclub Susteren wacht De Valk nog altijd op haar eerste punten. Na een klein kwartier leek het er allemaal voor De Valk goed uit te zien toen de bezoekers als tiental verder moest na een rode kaart voor Chris Potter, maar de vorm van de dag en het nodige geluk ontbrak en moest De Valk een gevoelige 1-2 nederlaag slikken. Volgende week kans om deze bittere pil weg te spoelen in de uitwedstrijd tegen Schaesberg in Landgraaf.

De eerste schermutselingen waren voor het doel van De Valk toen een diagonale lange pass van Tom Timmermans die het hoofd wist te vinden van Kevin Hoffmans. De aanvaller zag zijn kopbal net over het doel van doelman Kevin Miguel gaan. Na bijna een kwartier spelen leek De Valk in het zadel geholpen worden door Susteren verdediger Chris Potter, die verloor zijn zelfbeheersing na een duel met Danny van den Eijnden door na te trappen en met een directe rode kaart het veld moest verlaten. Toch waren het de bezoekers daarna het eerst weer dreigend toen Kevin Hoffmans bijna wist te profiteren van wanorde in de verdediging bij De Valk, maar hij zag zijn inzet knap met de voeten uit de doelmond getikt worden door middenvelder Robin Smets. In de achttiende minuut was De Valk voor het eerst gevaarlijk voor het doel toen Luuk Broers na een knappe actie zijn schot twee meter over het doel zag verdwijnen. Een paar minuten later was het Robin Smets die Sherry Kindo Kamara bediende en met een gevaarlijk schot bijna trefzeker was. Ook uit een hoekschop was het dreigend toen een hoekschop van Brian Vermeer met moeite weggewerkt kon worden door doelman Jeremy Claessens. Sportclub Susteren speelde na de rode kaart erg compact en loerde op de counter en zo was het na ruim een half uur spelen een goede mogelijkheid waar een hoekschop uit ontstond. Uit de hoekschop viel de bal wederom voor de voeten van Kevin Hoffmans die rakelings het doel miste. In de slotminuut was een vrije trap van Tom Timmermans de inleiding voor de laatste kans van de eerste helft en was het een kopbal van Nick Meeuwissen die met moeite gekeerd kon worden door De Valk doelman Kevin Miguel.

In de tweede helft begint De Valk sterk en krijgt Luuk Broers een goede schietkans, maar zijn inzet gaat net voorlangs en blijven de doelpunten voorlopig nog uit. Na bijna tien minuten in de tweede helft brengt Luuk Jansen met een mooie boogbal Danny van den Eijnden in stelling en passeert doelman Jeremy Claessens, maar is het verdediger Roy Maessen die met een knappe ingreep de bal tot hoekschop verwerkt. Een minuut later was het Tim Bombeeck die na goed combineren aan de kant van De Valk een schietkans kreeg, maar de vuisten van doelman Jeremy Claessens zorgden ervoor dat nog altijd 0-0 bleef staan op het scorebord. Sportclub Susteren liet zich na een uur spelen ook weer eens gelden met twee speldenprikjes. Eerst was een schot van Nick Meeuwissen dat voor gevaar zorgde en niet veel later was het na zwak uitverdedigen bij de thuisploeg waar Kevin Hoffmans van leek te profiteren, maar zijn schot was te wild en vloog over het doel. Na driekwart wedstrijd was het wederom een gevaarlijk moment voor het doel van De Valk toen Nick Meeuwissen geheel vrij werd gelaten en was het aan doelman Kevin Miguel te danken dat een tegentreffer uitbleef. Maar met nog ruim twintig minuten te spelen viel dan toch de openingstreffer, een vrije trap net buiten het strafschopgebied werd door Susteren verdediger Rik Teunissen fraaie binnen geschoten waar doelman Kevin Miguel volstrekt kansloos op was 0-1. De Valk moest op zoek naar de gelijkmaker en invaller Jeremie Vuvu was meteen dreigend, maar zijn inzet miste het doel maar net. Maar vijf minuten na de openingstreffer moest De Valk een tweede tegentreffer slikken toen uit een hoekschop Nick Meeuwissen teveel ruimte kreeg en met een rake kopbal de stand op 0-2 bracht. Een forse tegenvaller voor De Valk dat dan al ruim een uur tegen een tiental speelde. De Valk wisselde daarna offensief door de fysiek sterke Marco Ayebi Duah in de punt van de aanval erbij te zetten, maar het leek er allemaal niet in te zitten deze middag. Toch wist De Valk de aansluitingstreffer nog te maken vier minuten voor tijd toen Sherry Kindo Kamara de achterlijn wist te halen en de bal voor het doel bracht waar Danny van den Eijnden geheel vrijstaand de 1-2 tegen de touwen kon schieten en de hoop weer terugkeerde bij het thuispubliek. In de blessuretijd kreeg Sherry Kindo Kamara nog een schotkans, maar de aanvaller miste de scherpte in de afronding en bleef de 1-2 stand staan tot aan het laatste fluitsignaal.

Een fikse domper voor De Valk dat niet de vorm had om het tiental van Sportclub Susteren kapot te spelen en voor de derde keer met lege handen bleef staan. Volgende week zondag staat er weer een belangrijke wedstrijd op het programma, dan reist de ploeg van Ruud van der Rijt af naar Landgraaf om het tegen VV Schaesberg op te gaan nemen.

Scoreverloop De Valk - Sportclub Susteren 1-2(0-0)

69. 0-1 Rik Teunissen

74. 0-2 Nick Meeuwissen

86. 1-2 Danny van den Eijnden