DE VALK GAAT IN KERKRADE ONDERUIT TEGEN CHEVREMONT

Chevremont 1 (zon)

30 september 2018 14:30

De Valk heeft ook in haar eerste uitwedstrijd van het seizoen geen punten weten te behalen. Na de verloren thuiswedstrijd tegen SV Deurne toen de ploeg van Ruud van der Rijt in de blessuretijd een gelijkspel door de neus geboord zag worden, was het vanmiddag door twee treffers van Chevremont spits Rodney Klinkenberg dat ervoor zorgde dat De Valk in Kerkrade onderuit ging. Volgende week weer een nieuwe kans voor De Valk als Sportclub Susteren op bezoek komt op 't Valkennest.

De Valk begon fel aan de wedstrijd en kreeg al in de tiende minuut de eerste mogelijkheid toen Sherry Kindo Kamara vanaf de rechterkant gevaarlijk naar binnen trok en met een venijnig schot doelman Mark Voss aan het werk zette. Nog binnen het eerste kwartier wist de thuisploeg op voorsprong te komen na een snel genomen vrije trap op het middenveld, Thijmen van Iersel kwam door aan de rechterkant en wist met een perfecte voorzet het hoofd te bereiken van Rodney Klinkenberg die de bal hoog in het dak van het doel wist binnen te koppen en Chevremont op een vroege 1-0 voorsprong bracht. Na een klein half uur was het verdediger Daniel Meijer die aan de linkerkant doorkwam en met een gevaarlijk schot in de korte hoek De Valk doelman Kevin Miguel tot een uiterste krachtsinspanning dwong om een tweede tegentreffer te voorkomen. Een paar minuten later was het Sherry Kindo Kamara die andermaal het doel van Chevremont onder vuur nam, maar zijn inzet ging twee meter over de lat heen. Aan het eind van de eerste helft zette De Valk nog een paar keer aan en kwam Chevremont een paar keer goed weg. Zo stuurde Luuk Broers met een bal achter de laatste linie Danny van den Eijnden bijna in stelling, maar met een uiterste krachtsinspanning was het verdediger Casper Robijns met een sliding die het onheil voorkwam. De beste kans aan de kant van De Valk was vier minuten voor de rust toen een voorzet van Sherry Kindo Kamara kwam bij de geheel vrijstaande Luuk Broers in het strafschopgebied die zijn schot tegen de lat zag spatten en Chervemont nog goed wegkwam met een 1-0 voorsprong.

Aan het begin van de tweede helft was het weer Sherry Kindo Kamara die van zich liet doen spreken toen hij zich vrijspeelde van tegenstander Daniel Meijer en met een schot in de korte hoek bijna het net vond. Niet veel later leek Chevremont na de voorsprong te verdubbelen nadat bij De Valk de achterhoede de bal niet weg kreeg en Rodney Klinkenberg een niet te missen kans kreeg, maar zag zijn inzet van dichtbij gekraakt worden door doelman Kevin Miguel, waarna de bal van de lijn weggewerkt kon worden. Na bijna een uur spelen was het net als in de eerste helft verdediger Daniel Meijer die na een mooie solo voor dreiging zorgde namens Chevremont, maar zag zijn schot na een fraaie redding onschadelijk gemaakt worden door doelman Kevin Miguel. Het spel golfde op en neer een steekpass van de Limburgse verdediging van Sherry Kindo Kamara bracht Danny van den Eijnden bijna in scoringspositie, maar de pass was net te scherp waardoor doelman Mark Voss de bal kon onderscheppen. Na bijna driekwart van de wedstrijd verdubbelde Chevremont de voorsprong uit een vrije trap van Thijmen van Iersel die voor de voeten kwam van Rodney Klinkenberg die ongehinderd zijn tweede treffer van de middag kon binnen schieten 2-0. Een minuut na de 2-0 leek De Valk de aansluitingstreffer te maken toen een afgeslagen hoekschop door Michiel van den Besselaar over doelman Mark Voss in het doel gelobd leek te worden. Toch was daar verdediger Melvin Senden nog die de inzet uit de doelmond wist te koppen. Invaller Robin Smets wist de andere invaller Tim Bombeeck in de slotfase weg te sturen, maar de Budelse middenvelder zag zijn voorzet op Danny van den Eijnden onderschept worden door verdediger Sven Meijers. Ook een schot van Tim Bombeeck een minuut later was een prooi voor doelman Mark Voss die zijn doel deze middag schoon hield namens Chevremont. De laatste kans van de wedstrijd was voor Marvin de Mey die een afgeslagen hoekschop op zo'n 25 meter van het doel ruim over de lat schoot.

Een verdiende overwinning op De Valk voor Chevremont dat dit seizoen een rol van betekenis wil gaan spelen om het kampioenschap in de Eerste Klasse D. Voor De Valk is er nog geen paniek, maar voor het vertrouwen binnen de groep is het toch wel lekker als in de volgende thuiswedstrijd tegen Sportclub Susteren een positief resultaat behaald kan worden.

Scoreverloop Chevremont - De Valk 2-0

13. 1-0 Rodney Klinkenberg

64. 2-0 Rodney Klinkenberg

CHEVREMONT