DE VALK RECHT DE RUG EN VERSLAAT OP ZEER OVERTUIGENDE WIJZE BEKKERVELD

Bekkerveld 1

17 maart 2019 14:30

Al in de eerste helft wist De Valk het verschil te maken tegen Bekkerveld. De bezoekers uit Heerlen wisten niet waar ze het zoeken moesten, De Valk wist voetballend zijn wil te leggen over de Limburgers en wist driemaal trefzeker te zijn. En Bekkerveld mocht blij zijn dat de nederlaag niet nog hoger uitviel, want als de ploeg van Ruud van der Rijt in de tweede helft wat scherper was in de afronding had de overwinning nog meer glans gegeven. Volgende week staat er voor De Valk een uitwedstrijd op het programma met de streekderby tegen RKSV Heeze.
De Valk stroopte vanaf het allereerste fluitsignaal de mouwen op en wist met zeer verzorgt voetbal onder de pressie van Bekkerveld uit te voetballen en de wedstrijd te domineren. Dat resulteerde al snel in de openingstreffer toen in een overvol strafschopgebied Josemar Makiavala de bal het beslissende tikje gaf en de vroege 1-0 voorsprong tegen de touwen wist te schieten. De Valk ging door en kreeg na een overtreding op Josemar Makiavala een strafschop die door Luuk Broers uiterst beheerst verzilverd werd 2-0. Bekkerveld kon geen enkel moment overtuigen en kwam niet verder dan enkele voorzetten vanaf de zijkant die eenvoudig gepakt konden worden door doelman Dennis Verhoeven. Nog voor de rust werd het overwicht van De Valk nog verder uitgedrukt in de score toen een actie van Sherry Kindo Kamara door Luuk Broers tot doelpunt gepromoveerd, de voorzet werd door de vleugelaanvaller uit de lucht genomen en zeer fraai in de verre hoek binnen geschoten achter doelman Rik Klyn die volstrekt kansloos was bij deze treffer 3-0.
In de tweede helft bleef De Valk de controle behouden en wist Bekkerveld amper gevaarlijk te worden voor het doel van thuisploeg. Na een klein uur spelen werd de moegestreden Josemar Maiavala vervangen door Brian Vermeer. Het was de eerste wedstrijd van de nieuwe spits van De Valk die de afgelopen winterstop de overstap maakte van het Belgische KFC Lille. Luuk Broers die in de eerste helft de gevierde man was in de eerste helft aan de kant van De Valk had zijn sterke optreden in de tweede helft enkele malen de kans om tot meer treffers te geraken, maar ditmaal stond doelman Rik Klyn meermaals in de weg en voorkwam een nog grotere achterstand voor de bezoekers. Ook een lob van invaller Brian Vermeer was een prooi voor de Limburgse doelman en middenvelder was nog eenmaal dicht bij een treffer. De enige keer dat Bekkerveld kansrijk was op een tegentreffer was toen Bekkerveld invaller Lars Vincken in het strafschopgebied onderuit gehaald leek te worden door De Valk aanvoerder Michiel van den Besselaar, maar scheidsrechter Amaranth Vereijken zag daar geen strafschop in en eindigde de wedstrijd in een dik verdiende overwinning voor De Valk.
Zo boekte De Valk haar tweede competitie overwinning en mag het proberen deze driepunter volgende week een goed vervolg te geven als de streekderby op het programma staat tegen RKSV Heeze op sportpark Het Lambrek in Heeze.
Scoreverloop De Valk - Bekkerveld 3-0(3-0)
14. 1-0 Josemar Makiavala
24. 2-0 Luuk Broers (P)
32. 3-0 Luuk Broers