BEKKERVELD MEEST GELUKKIGE IN DEGRADATIEKRAKER EN LAAT DE PUNTEN IN HEERLEN

Bekkerveld 1

28 oktober 2018 14:30

Twee ploegen die in de hoek zitten waar de klappen vallen, dat was deze middag in Heerlen duidelijk zichtbaar. Een uiterst behouden speelwijze aan de kant van Bekkerveld waardoor De Valk veelal het balbezit had, maar dat niet of nauwelijks kon omzetten in doelkansen. Bekkerveld wist eenmaal gevaarlijk te worden na onachtzaamheid aan de kant bij De Valk waar het van profiteerde en met de drie punten aan de haal ging.

Het was duidelijk aan het begin van de wedstrijd te merken dat beide ploegen in een moeizame periode verkeren. Bij Bekkerveld dat vorige week een stevige pak op de broek kreeg bij RKSV Heeze begon met slechts een aanvaller en bestreed De Valk met een versterkt middenveld. De Valk dat meer balbezit had zocht naar mogelijkheden, maar had het enorm lastig met de compacte speelwijze van de thuisploeg. Al snel werd duidelijk dat doelpunten uiterst kostbaar zouden zijn deze middag. En na bijna een half uur spelen waar tot dan toe geen enkele doelkans te noteren viel voor beide doelen was uit het niets de openingstreffer voor Bekkerveld. Bij een ingooi waar De Valk niet scherp genoeg was kon de bal vanaf de rechterkant voor het doel gebracht worden door aanvaller Lars Vincken die Demsey Dowson wist te bereiken en met een schot onder doelman Kevin Miguel door de 1-0 binnen schoot voor Bekkerveld. De Valk probeerde de buitenspelers Sherry Kindo Kamara en Tim Bombeeck aan de bal te krijgen om vanaf de zijkanten dreigend te worden, maar het verdedigende blok bij Bekkerveld gaf geen krimp en wist het geen enkel schot op doel weg te geven. Ook De Valk gaf verdedigend amper tot niets weg, slechts een schot van Randy Eberhard van buiten het strafschopgebied kon in twee instanties gekeerd worden door doelman Kevin Miguel en werd de rust bereikt met een 1-0 stand voor de thuisploeg.

In de tweede helft moest De Valk wat gaan doen en wist Bekkerveld dat het steeds meer ruimte zou gaan krijgen om tot aanvallen te komen. Ook begon Bekkerveld wat beter te voetballen en was het Demsey Dowson die met een diagonale pass Randy Eberhard te vinden aan de rechterkant, waarna hij Luuk Jansen op snelheid aftroefde en met een lage schuiver de bal rakelings voorbij het doel van De Valk zag gaan. Na bijna een uur spelen was het de goed spelende middenvelder Nory Saanen die mee opgekomen vleugelverdediger Dion Vermeulen aanspeelde om vervolgens de bal strak voor het doel te slingeren. Het was Robin Smets die zijn hoofd tegen de bal kon krijgen, maar de bal ging rakelings over het doel heen. Ook een schot van Luuk Broers trof geen doel, doelman Rik Klyn van Bekkerveld kon eenvoudig de inzet onschadelijk maken. Na ruim een uur spelen maakte de ongelukkig spelende Sherry Kindo Kamara plaats voor Brian Vermeer. Bekkerveld was enkele malen nog dicht bij een tweede treffer, zo was het Demsey Dowson die zich knap vrijspeelde net buiten het strafschopgebied en moest doelman Kevin Miguel met een fraaie redding de bal over het doel tikken. Ook bij de indraaiende vrije trap van Joris de Kleijn moest Kevin Miguel handelend optreden en bleef De Valk nog in de wedstrijd. In de slotfase werd Marco Ayebi Duah nog binnen de lijnen gebracht in plaats van Luuk Jansen om met zijn lengte voorin nog voor gevaar te zorgen. Maar het was tevergeefs, want in de blessuretijd was het Bekkerveld dat nog het dichtst bij een treffer kwam toen Kevin Miguel balverlies leed aan Ruben Henssen die daarna Demsey Dowson een bijna niet te missen kans gaf, maar de doelpuntenmaker schoot de bal over het doel heen. Scheidsrechter Luc Linders floot niet veel later voor het einde van de wedstrijd en boekte Bekkerveld een kostbare overwinning op De Valk.

Een hard werkend De Valk streed de gehele wedstrijd en de ploeg kan aan strijdlust niets ontzegd worden, maar het ontbreekt aan doortastendheid om aanvallend een vuist te kunnen maken. Ook een portie geluk ontbreekt en dan zijn de cijfers keihard en sta je onderaan in de Eerste Klasse D. Volgende week staat er een thuiswedstrijd tegen het goed presterende SV Venray op het programma. Op zaterdagavond ging SV Venray onderuit tegen Geldrop met 2-3.

Scoreverloop Bekkerveld - De Valk 1-0(1-0)

26. 1-0 Demsey Dowson

BEKKERVELD

Rik Klyn; Floris Coolen, Dimitri Orbons, Dennis Petit, Joris de Kleijn; Tim Niemarkt, Stijn Hogervorst, Demsey Dowson; Lars Vincken(86. Sjoerd Pellegrom), Ruben Henssen, Randy Eberhard