DE VALK ZIET VOORSPRONG IN SLOTFASE IN ROOK OPGAAN EN BLIJFT MET LEGE HANDEN ACHTER IN DEURNE

Deurne 1 (zon)

10 februari 2019 14:30

Het zag er allemaal zo goed uit voor De Valk, vlak voor de rust op 0-2 komen en het team streed met hart en ziel. Toch was het net niet genoeg, want nog in de eerste helft maakte SV Deurne de aansluitingstreffer en in de slotfase zag de ploeg van Ruud van der Rijt in twee minuten tijd alles door de vingers glippen en was de kater enorm te noemen.

De wedstrijd ontbrandde gelijk met twee mogelijkheden voor SV Deurne, maar De Valk doelman Dennis Verhoeven wist een vroege achterstand te voorkomen. De Valk werd ook al snel in de wedstrijd dreigend toen een terugspeelbal niet goed verwerkt werd door SV Deurne doelman Frank Derks en Tim Bombeeck de bal kon onderscheppen en met een hard laag schot de bal rakelings voorlangs het doel schoot. Niet veel later werd een prachtige combinatie door het hart van de Deurnese verdediging doeltreffend afgerond door Tim Bombeeck op aangeven van Bjarne van de Ven, maar scheidsrechter Rachid Hajo keurde het doelpunt af wegens buitenspel. Een minuut later was het alsnog raak voor De Valk, Danny van den Eijnden kwam gevaarlijk door over de rechterkant en gaf Luuk Broers een niet te missen kans en schoot De Valk in de twaalfde minuut op 0-1. Na ruim een kwartier was het de thuisploeg die tweemaal dicht bij de gelijkmaker kwam, eerst was het Jan Kuipers die de lat raakte en in de rebound schoot Parfait Luwawa tegen de voeten van doelman Dennis Verhoeven. Het spel golfde in die eerste helft op een neer, zo was Stefan van der Werf met een kopbal bijna trefzeker en was Danny van den Eijnden met een kopbal uit een voorzet van Bjarne van de Ven ook bijna doeltreffend. Tien minuten voor de rust ging SV Deurne doelman Frank Derks in de fout bij een hoge bal die via de doelman en de lat voor de voeten kwam bij Koen van Steensel die eenvoudig de 0-2 tegen de touwen kon schieten. Lang kon De Valk niet van deze ruime marge genieten, want twee minuten later was het Stefan van der Werf die slordig balverlies hard afstrafte en beheerst de bal in het doel schoot voor de aansluitingstreffer 1-2.

In de tweede helft ging SV Deurne op zoek naar de gelijkmaker en zocht veelal met de lange ballen van achteruit op de spitsen waar De Valk zijn handen vol aan had. Kansen waren schaars. Na een klein uur spelen ging bij De Valk aanvoerder Michiel van den Besselaar die net terug is van een spierblessure naar de kant en werd vervangen door Mike Bruinen. Vlak daarna was de thuisploeg uiterst gevaarlijk bij een voorzet van Parfait Luwawa die door Harm van der Steen en Stefan van der Werf bijna afgerond kon worden, maar doelman Dennis Verhoeven wist een tegentreffer af te wenden. SV Deurne ging naarmate de tweede helft vorderde steeds meer risico nemen en bracht de aanvallend ingestelde Ruhendrey Martina en Job Steeghs binnen de lijnen in plaats van de verdedigers Wim Verbeek en Twan Hendricks. Met nog een klein kwartier te spelen leek SV Deurne de gelijkmaker te gaan maken toen uit een voorzet van Stefan van der Werf de bal voor het inschieten leek door Ruhendrey Martina, maar de invaller schoot de bal tegen de buitenkant van de paal en ontsnapte De Valk. Zou De Valk dan voor al het harde werk dat de ploeg verzet heeft deze middag dan beloond worden met de tweede overwinning van het seizoen? Nee, want met nog zes minuten op de klok was het Jan Kuipers die met een rake vrije trap daar een stokje voor stak 2-2. SV Deurne rook bloed en ging door voor de driepunter en die kwam er ook nog, een hoekschop twee minuten na de gelijkmaker werd binnen gekopt door verdediger Yuri Veeneman en was het aanwezige thuispubliek in extase 3-2. De Valk zocht met man en macht nog naar de gelijkmaker, maar de ploeg die zo hard gewerkt had om de voorsprong over de streep te trekken had niet meer de kracht om voor enig doelgevaar te zorgen.

Een zure nederlaag voor De Valk dat liet zien tegen SV Deurne dat het zich ondanks de moeilijke uitgangspositie op de ranglijst zich strijdvaardig toont en het elke ploeg keer op keer moeilijk maakt. Het ontbreekt de ploeg aan het nodige geluk op sommige momenten en dat krijg je als je in de hoek zit waar de klappen vallen. Volgende week zondag gaat De Valk wederom vol goede moed op zaak naar de tweede overwinning van het seizoen als Chevremont op bezoek komt op Sportpark 't Valkennest.

Scoreverloop SV Deurne - De Valk 3-2(1-2)

12. 0-1 Luuk Broers

35. 0-2 Koen van Steensel

37. 1-2 Stefan van der Werf