DE VALK VERLIEST DEGRADATIEKRAKER VAN VENLOSCHE BOYS OP ZURE WIJZE MET 1-2

Venlosche Boys 1 (zon)

3 februari 2019 14:30

Na de opsteker tegen RKSV Heeze is De Valk er niet in geslaagd om tegen Venlosche Boys daar een goed vervolg aan te geven. In een moeizame wedstrijd aan de kant van de thuisploeg waar hoofdtrainer Ruud van der Rijt ontbrak wegens gezondheidsklachten waren het de bezoekers uit Venlo die er met de drie punten vandoor gingen. Extra pijnlijk voor De Valk was het beslissende tegendoelpunt dat gemaakt werd in buitenspelpositie wat het extra zuur maakte.

Bij De Valk maakte Aart Verberne zijn rentree met een basisplaats in het centrum van de verdediging. Ondanks de ervaring van de verdediger was het Venlosche Boys dat in de eerste helft de betere ploeg was. Met een venijnig afstandsschot van Ibrahim Arbag als eerste speldenprikje dat over het doel getikt kon worden door doelman Dennis Verhoeven lieten de bezoekers zich gelijk gelden. Drie minuten later was het Robin Boots die uit een hoekschop gevaarlijk werd, maar ook ditmaal was Dennis Verhoeven attent en hield zijn doel schoon. De Valk dat veel duels verloor kon geen moment de grip op de wedstrijd krijgen en in de twintigste minuut was het Sjors Boots die de derde goede mogelijkheid kreeg voor Venlosche Boys, maar zijn schot was niet krachtig genoeg om de jonge Valkenswaardse doelman te verschalken. Na een klein half uur was er balverlies op het middenveld aan de kant van De Valk waar Venlosche Boys gevaarlijk uit werd en Paul Vullings in scoringspositie bracht, maar zijn schot ging ruim naast het doel. De Valk leek de matige eerste helft zonder kleerscheuren door te komen, maar met nog acht minuten te spelen was het Paul Vullings die uit een hoekschop doelman Dennis Verhoeven verraste en de bal rechtstreeks in het doel zag belandden. Zodoende keek De Valk toch nog op zeer ongelukkige wijze tegen een 0-1 achterstand aan. Vlak voor de rust was het Aart Verberne die voor het eerst gevaarlijk werd in het strafschopgebied van Venlosche Boys, maar zijn inzet verdween eenvoudig in de handen van doelman Ruud Stienen. Een minuut later was het Ruben Peulen met een kopbal die namens Venlosche Boys de lat raakte uit een hoekschop, maar de ruststand werd bereikt met een 0-1 stand.

In de tweede helft leek alle hoop voor De Valk binnen een minuut te verdwijnen toen Wouter van Son na een lichte overtreding op Paul Vullings een strafschop opleverde voor Venlosche Boys, dit buitenkansje werd niet verzilverd door Sergi Simons die de strafschop naast schoot. Een paar minuten later kreeg De Valk een vrije trap die Brian Vermeer voor zich opeiste, maar de tweevoudig doelpuntenmaker tegen RKSV Heeze zag zijn inzet op enkele centimeters het doel missen. Na bijna een uur spelen was het tot opluchting van het thuispubliek de bevrijdende gelijkmaker voor De Valk, het was Bas Gulpers die Sherry Kindo Kamara in stelling bracht en op de achterlijn verdediger Ruben Peulen te slim af was. Na goed het overzicht behouden te hebben was het invaller Bjarne van de Ven die Luuk Broers een niet te missen kans gaf en met een lage schuiver in de verre hoek doelman Ruud Stienen van Venlosche Boys kansloos liet 1-1. De Valk kwam wat beter in de wedstrijd en leek het geloof te hebben gekregen om de overwinning uit het vuur te kunnen gaan slepen. Toch was het Venlosche Boys dat gevaarlijk bleef en was het Max Hendrix die op vijf meter van het doel een bijna niet te missen kans kreeg, maar doelman Dennis Verhoeven wist met een fraaie reflex de inzet tot hoekschop te verwerken. Toch zou Venlosche Boys twee minuten later op een hernieuwde voorsprong komen. Een lange bal van achteruit waar spits David Driessen goed op anticipeerde en doelman Dennis Verhoeven omspeelde en de bal in het verlaten doel kon schuiven 1-2. De verdedigers van De Valk appelleerden bij scheidsrechter Marijn Pijnenburg dat de aanvaller in buitenspelpositie zou hebben gestaan, en helaas bleek na afloop uit de beelden dat dit David Driessen duidelijk in buitenspelpositie stond. Venlosche Boys controleerde het resterende deel van de wedstrijd en kreeg nog enkele mogelijkheden om de voorsprong uit te breidden. Zo werd een scherpe voorzet van Sjors Boots bijna nog binnen gegleden door Ibrahim Arbag en was David Driessen met een afstandsschot bijna voor de tweede keer trefzeker. Tim Bombeeck kwam er nog in aan het eind van de wedstrijd, maar de nederlaag kon niet meer afgewend worden door De Valk en ging Venlosche Boys er met de dure punten vandoor.

Een zure nederlaag voor De Valk waardoor het gat weer zes punten bedraagt met Venlosche Boys dat ook nog een wedstrijd minder gespeeld heeft dan De Valk. Positief punt wat deze wedstrijd te noteren viel was de rentree van verdediger Mike Bruinen na een maandenlange voetblessure. Volgende week zondag gaat De Valk de uitwedstrijd spelen tegen SV Deurne op sportpark de Kranenmortel.

Scoreverloop De Valk - Venlosche Boys 1-2(0-1)

38. 0-1 Paul Vullings

56. 1-1 Luuk Broers

68. 1-2 David Driessen