HET LUKT DE VALK MAAR NIET OM EEN GOEDE SERIE NEER TE ZETTEN EN GAAT ONDERUIT BIJ RKSV HEEZE

RKSV Heeze 1 (zon)

24 maart 2019 14:30

Na de mooie overwinning van vorige week tegen Bekkerveld met goed spel was daar in de eerste helft tegen RKSV Heeze weinig van terug te zien. Op een grasmat waar goed voetbal niet mogelijk op was waren het de Heezenaren die beter met de moeilijke omstandigheden om gingen en bij rust met 2-0 voor stonden. In de tweede helft kreeg Michiel van den Besselaar al snel zijn tweede gele kaart en leek de thuisploeg een eenvoudige overwinning te gaan boeken. In de slotfase wist invaller Brian Vermeer nog de aansluitingstreffer te maken, maar verder kwam De Valk niet meer.

In de eerste helft was het voor beide ploegen zoeken op het uiterst lastig te bespelen veld. Goed voetbal was niet mogelijk op deze zonnige dag en werd er regelmatig de lange bal gehanteerd. De thuisploeg kreeg als eerste een goede mogelijkheid na ruim een kwartier spelen toen Lars van Dooren op snelheid doorkwam en Noud Doeze een bijna niet te missen kans gaf om de score te openen, maar doelman Dennis Verhoeven wist knap de inzet te pakken. Halverwege de eerste helft kreeg De Valk de eerste goede mogelijkheid toen een voorzet van Sherry Kindo Kamara licht werd doorgekopt door Danny van den Eijnden en terechtkwam bij Josemar Makiavala die het vizier niet op scherp had staan en zag zijn schot ruim over het doel van RKSV Heeze gaan. Een paar minuten later was het Jorg van Galen die namens RKSV Heeze net buiten het strafschopgebied de kans kreeg om uit te halen en de bal rakelings over het doel van De Valk zag verdwijnen. Tien minuten voor de rust was er een onachtzaamheid in de verdediging bij De Valk waar Ivo Moerenhout bijna van kon profiteren, vrij voor doelman Dennis Verhoeven zag de spits zijn inzet knap gekeerd worden en bleef het nog altijd 0-0. Maar een paar minuten later was het alsnog raak aan de kant bij RKSV Heeze toen aanvoerder Rens van de Kerkhof met een geweldig afstandsschot de bal in de verre hoek in de kruising zag verdwijnen waar doelman Dennis Verhoeven volstrekt kansloos op was 1-0. De Valk was nog niet bekomen van de tegentreffer of de tweede lag er niet veel later ook al in. Een aanval over de linkerkant werd door Jorg van strak voorgegeven en Ivo Moerenhout kon eenvoudig de bal ongehinderd binnen tikken voor de 2-0. De Valk ging op zoek naar de aansluitingstreffer en uit een hoekschop van Sherry Kindo Kamara die slecht verwerkt werd door doelman Vincent Jansen was het Josemar Makiavala die de 2-1 leek te gaan maken, maar het was verdediger Marcel Kox die de bal van de lijn kopte en daarna schoot Luuk Broers de afvallende bal hoog over het doel van RKSV Heeze. In de blessuretijd kreeg Josemar Makiavala nog een mogelijkheid na goed voorbereidend werk van Danny van den Eijnden, maar de inzet van de spits ging rakelings voorlangs.

In de tweede helft viel er gelijk een domper te noteren voor De Valk toen aanvoerder Michiel van den Besselaar al vroeg zijn tweede gele kaart kreeg na een overtreding op mede verdediger Aart Verberne. De Valk moest met een man minder bijna de gehele tweede helft op zoek naar de aansluitingstreffer en dat was bijna een onmogelijke opdracht. RKSV Heeze controleerde de wedstrijd en kreeg enkele goede mogelijkheden om de voorsprong uit te breidden, maar met name Ivo Moerenhout had zijn vizier in de tweede helft niet op scherp staan. Halverwege de tweede helft kwam Tim Bombeeck binnen de lijnen ten koste van Aart Verberne voor wat meer aanvallende impulsen. De beste kans voor de thuisploeg was met nog een kleine twintig minuten te spelen toen invaller Steven van Dijk vrije doorgang had aan de linkerkant en zijn schot rakelings voorlangs het doel van De Valk verdween. Zo hield RKSV Heeze door het missen van enkele goede mogelijkheden De Valk in leven en werd de moegestreden Josemar Makiavala ruim een kwartier voor het einde vervangen door Brian Vermeer. En waar de wedstrijd dood leek te bloeden met een 2-0 stand, was het invaller Brian Vermeer die met nog drie minuten te spelen op zo'n dertig meter van het doel zijn geweldige traptechniek etaleerde en de bal snoeihard binnen viel voor de 2-1. De Valk probeerde nog een slotoffensief eruit te persen, maar het mocht niet meer baten.

Wederom een zure nederlaag voor De Valk dat zo nog altijd op gepaste afstand blijft staan van de ploegen die boven de ploeg van Ruud van der Rijt staan. Volgende week staat er opnieuw een uitwedstrijd op het programma, dan is SV Venray de gastheer op Sportpark De Wieen.

Scoreverloop RKSV Heeze - De Valk 2-1(2-0)

38. 1-0 Rens van de Kerkhof

40. 2-0 Ivo Moerenhout

87. 2-1 Brian Vermeer