IN ZEILBERG LAAT DE VALK KAMPIOENSKANDIDAAT ZSV WANKELEN, MAAR GAAT VLAK VOOR TIJD ONVERDIEND ONDERUIT

ZSV 1 (zon)

14 april 2019 14:30

De Valk leek de goede vorm van de laatste wedstrijden ook tegen ZSV in punten uitgedrukt te zien worden, maar zowel voor rust als vlak voor het einde wisten de Zeilbergers De Valk pijn te doen. Een gelijkspel zou de verhoudingen juist weergegeven hebben, maar het gelijk was deze wedstrijd aan de zijde van ZSV.

De Valk was in het eerste kwartier ijzersterk en drong ZSV terug op de eigen helft. Het goede spel werd dan ook met enig fortuin moet gezegd worden in een voorsprong. Bij een lage voorzet van Wouter van Son ging de Zeilbergse doelman Leon Thijs gruwelijk in de fout door over de bal te duiken en was het spits Josemar Makiavala die eenvoudig de bal in het lege doel kon tikken 0-1. Uit een voorzet van Sherry Kindo Kamara was het bijna opnieuw Josemar Makiavala die het net leek te gaan vinden, maar de voorzet was net te hoog om binnen te kunnen koppen. Na ruim een half uur leek Sherry Kindo Kamara ongehinderd richting het doel van ZSV af te gaan, maar werd onterecht teruggefloten wegens buitenspel. Een minuut later was het scheidsrechter Haico Michielsen die de bal aan de overkant op de stip legde na een vermeende overtreding op Maarten Kuunders. De strafschop werd door verdediger Rick Wiersema hard in de hoek geschoten, maar doelman Dennis Verhoeven wist uiterst knap de inzet te stoppen wacht gerechtigheid betekende. Toch zou enkele minuten later de gelijkmaker vallen toen na miscommunicatie tussen Dennis Verhoeven en Marco Ayebi Duah waar spits Ron Verlijsdonk van kon profiteren en met een geweldige voetbeweging de bal over Dennis Verhoeven in het doel wist te lobben 1-1. Niet veel later leken Sherry Kindo Kamara en Josemar Makiavala op weg om De Valk op een hernieuwde voorsprong te gaan zetten, maar op dat moment sloeg het noodlot toe bij Josemar Makiavala die een pijnlijke hamstringblessure opliep en strompelend het veld moest verlaten en vervangen werd door Brian Vermeer. Vlak voor de rust was het Tim Bombeeck nog die na een mooie actie de kans kreeg om de tweede van De Valk te maken, maar doelman Leon Thijs wist de bal uit de korte hoek te tikken.

Na het uitvallen van Josemar Makiavala moest in de rust ook middenvelder Koen van Steensel met een liesblessure achterblijven en voor hem kwam Michiel van den Besselaar binnen de lijnen. Al snel leek ZSV richting een voorsprong te gaan toen Thijs Meulendijks vrij richting het doel van De Valk kon gaan, maar de aanvaller wist het hoofd niet koel te houden en zag zijn inzet gekeerd worden door doelman Dennis Verhoeven. Na een klein uur was een vrije trap voor De Valk een prooi voor invaller Brian Vermeer, maar de inzet kon knap uit de hoek getikt worden door doelman Leon Thijs. Halverwege de tweede helft leek Davy Althuizen gevaarlijk te worden namens de thuisploeg, maar de aanvaller werd teruggefloten wegens buitenspel. Ruim een kwartier voor tijd was het Davy Althuizen die uit een ingooi aan de linkerkant de achterlijn wist te halen en met een teruggetrokken bal Thijs Meulendijks een bijna niet te missen kans gaf, maar de bal rolde rakelings voorlangs en kwam De Valk met de schrik vrij. De Valk had het aanvallend moeilijk in de tweede helft en wist aan het einde eenmaal gevaarlijk te worden, een voorzet van Wouter van Son werd ruim naast gekopt door Danny van den Eijnden. De wedstrijd leek op een gelijkspel af te stevenen totdat vlak voor tijd een hoekschop van Rick Wiersema werd ingekopt door Marco Manders die de bal in het overvolle strafschopgebied verrassend in het doel zag verdwijnen 2-1. De Valk zocht met man en macht naar de gelijkmaker, maar de tijd was tekort om nog tot een doelkans te geraken en verloor op een uiterst zure manier.

Zo liet De Valk een kans liggen om het gat met Bekkerveld en Schaesberg verder te verkleinen. Voor volgende week gaat De Valk op paasmaandag richting Hoensbroek om het op te gaan nemen op Sportpark De Dem tegen koploper EHC/Heuts.

Scoreverloop ZSV - De Valk 2-1(1-1)

16. 0-1 Josemar Makiavala

38. 1-1 Ron Verlijsdonk

86. 2-1 Marco Manders