DE VALK PAKT EERSTE PUNT NA GELIJKSPEL BIJ VENLOSCHE BOYS

Venlosche Boys 1 (zon)

18 november 2018 14:30

Het heeft uiteindelijk acht wedstrijden geduurd, maar De Valk heeft haar eerste punt weten te behalen in de uitwedstrijd tegen Venlosche Boys. Daar zag het aanvankelijk niet naar uit, na een vroeg opgelopen achterstand kreeg de thuisploeg een strafschop die gemist werd door doelpuntenmaker Sjors Boots. Nog in de eerste helft kwam De Valk terug door een treffer van Danny van den Eijnden. In de tweede helft was Venlosche Boys de betere ploeg, maar De Valk hield stand en kreeg vlak voor het einde nog twee goede mogelijkheden om de winst te pakken.

Venlosche Boys verscheen fel aan de aftrap en zag dat al in de derde minuut bekroond worden met de openingstreffer, middenvelder Sjors Boots kon ongehinderd opstomen en zag zijn schot van net buiten het strafschopgebied in de korte hoek binnen vallen 1-0. Na een klein kwartier kwam De Valk werd De Valk voor het eerst dreigend toen uit een hoekschop van Brian Vermeer de afvallende bal voor de voeten viel van Michiel van den Besselaar die de bal rakelings over het doel schoot. Een paar minuten daarna was een combinatie tussen Jean-Marc Clare en Sherry Kindo Kamara doeltreffend, maar de inzet van Jean-Marc Clare verdween naast het doel. De Valk kreeg steeds meer grip op de ploeg uit Venlo en zocht naarstig naar de gelijkmaker, want vlak daarna was het Sherry Kindo Kamara die met een zwabber schot bijna doelman Ruud Stienen van Venlosche Boys wist te verrassen. De Valk zat goed in de wedstrijd en de gelijkmaker hing in de lucht, maar het was Venlosche Boys dat na bijna een half uur spelen een strafschop kreeg na een overtreding op Frans Nowacki. Doelpuntenmaker Sjors Boots ging achter de bal staan en zag zijn inzet tegen de paal belandden en in de rebound was het Ibrahim Arbag die de bal hoog over het doel van De Valk doelman Dennis Verhoeven schoot. De Valk putte moed uit deze gemiste strafschop en ging weer zoeken naar de gelijkmaker. Brian Vermeer was met een schot dat recht op doelman Ruud Stienen afging al een gevaarlijk signaal richting de ploeg uit Venlo. Met nog een kleine tien minuten tot aan de rust viel dan eindelijk die bevrijdende treffer voor De Valk. Een scherpe voorzet van Dion Vermeulen werd bijna binnen gewerkt door Jean-Marc Clare, maar de bal viel voor de voeten van Danny van den Eijnden die ongehinderd de gelijkmaker tegen de touwen kon schieten 1-1. Nog vlak voor de rust was het Brian Vermeer die de ruimte kreeg om het doel onder vuur te nemen, maar verdediger Ruben Peulen wist de inzet van Brian Vermeer op het laatste moment nog te blokken.

In de tweede helft was het Venlosche Boys dat weer het initiatief nam en het spel naar zich toe trok, en al in de vijfde minuut was het bijna weer bijna raak toen invaller Paul Vullings zijn lage voorzet niet goed verwerkt kon worden door doelman Dennis Verhoeven. De bal leek door Jelle Khanna in het doel gegleden te worden, maar tot ontsteltenis van het thuispubliek rolde de bal naast het doel. Invaller Paul Vullings liet zich meteen gelden namens de thuisploeg en was met een venijnig schot vanavond de linkerkant bijna trefzeker. Halverwege de tweede helft werd een vrije trap van David Driessen gekraakt, maar de bal viel voor de geheel vrijstaande Paul Vullings die de bal voor het inkoppen had. De Valk kwam goed weg, want de kopbal ging voorlangs het doel en niemand van Venlosche Boys kon zijn voet tegen de bal krijgen om de bal binnen te werken. Met nog een klein kwartier te spelen kwam Venlosche Boys nog het dichtst bij een hernieuwde voorsprong toen de net ingevallen Sergi Simons op het middenveld werd vrijgespeeld en met een vlammend schot de bal via de vingers van doelman Dennis Verhoeven de bal tegen de lat spatte en weer in het veld kwam voor de voeten van Jelle Khanna, de spits leek de bal in het verlaten doel te gaan schuiven maar raakte de bal totaal verkeerd en kwam De Valk heel goed weg. De Valk kon aanvallend tot dan toe weinig potten breken in die tweede helft. Het was Luuk Broers die met een afstandsschot dat ruim naast ging de inleiding was met nog tien minuten te spelen dat De Valk nog probeerde om met een slotoffensief voor de overwinning te gaan. Zeven minuten voor het einde kwam De Valk dicht bij haar tweede treffer van de middag toen een voorzet van Luuk Broers in het strafschop kwam bij Sherry Kindo Kamara die de bal hard voor het doel schoot waar Danny van den Eijnden niet genoeg zijn voet tegenaan kon krijgen om de bal in het doel te krijgen. Vier minuten later wist Wouter van Son met een lange pass de vrijstaande Danny van den Eijnden te bereiken, de spits zag zijn schot voorlangs het doel verdwijnen waar Jean-Marc Clare en Sherry Kindo Kamara net niet bij konden om af te ronden. In de blessuretijd kreeg doelpuntenmaker Sjors Boots van Venlosche Boys zijn tweede gele kaart en kon voortijdig de kleedkamer op gaan zoeken. Scheidsrechter Jean Pierre Loontjens floot niet veel later voor het einde van de wedstrijd.

Het eerste puntje is dus een feit voor De Valk en hopelijk geeft dit de ploeg van Ruud van der Rijt vertrouwen om de weg naar boven in te gaan zetten. Volgende week wacht er wederom een uitwedstrijd, dan reist De Valk af naar Horst aan de Maas om het op te gaan nemen tegen Wittenhorst.

Scoreverloop Venlosche Boys - De Valk 1-1(1-1)

03. 1-0 Sjors Boots

37. 1-1 Danny van den Eijnden

VENLOSCHE BOYS