DE VALK LIJKT EINDSPRINT INGEZET TE HEBBEN NA DRIEPUNTER BIJ SV VENRAY

SV Venray (zon)

31 maart 2019 14:30

In Venray heeft De Valk haar eerste overwinning buitenshuis weten te behalen van het seizoen. Na een moeizame eerste helft wist de ploeg van Ruud van der Rijt in de tweede helft de wedstrijd naar zich toe te trekken. De ploeg was dodelijk in het afstraffen van de fouten van de thuisploeg en ging meer dan verdiend met de drie punten terug naar Valkenswaard.

De Valk begon goed aan de wedstrijd en leek al in de vierde minuut op voorsprong te komen toen Josemar Makiavala het doel onder vuur nam, maar doelman Sam Stiphout wist de inzet met de voeten te keren. Niet veel later liet ook SV Venray aanvallend van zich doen spreken met een schot tegen de lat van Ron Kleuskens. De openingstreffer viel in de achtste minuut toen Stan Kersten in het strafschopgebied zich knap weg wist te draaien bij Marco Ayebi Duah en met een schuiver in de verre hoek de 1-0 voor SV Venray binnen schoot. De thuisploeg drukte daarna De Valk achteruit en probeerde de voorsprong snel verder uit te breidden, maar Stijn Brinkman zag zijn inzet rakelings naast het doel verdwijnen van De Valk doelman Dennis Verhoeven. De Valk herpakte zich en kwam halverwege de eerste helft wat onder de druk uit en kreeg de ploeg na een snelle uitval een mogelijkheid na een voorzet van Aart Verberne die door Danny van den Eijnden naast werd gekopt. Een kleine tien minuten later was het Ron Kleuskens die met een voorzet spits Armend Shala een bijna niet te missen kans gaf, maar zijn inzet smoorde tegen het lichaam van Marco Ayebi Duah waardoor doelman Dennis Verhoeven de bal eenvoudig op kon pakken. Vlak voor het rustsignaal was het Sherry Kindo Kamara die Josemar Makiavala aan het werk zette, met een lage voorzet leek Luuk Broers d bal voor het inschieten te hebben, maar verdediger Jordy Wismans wist ternauwernood de bal te onderscheppen en tot hoekschop te verwerken.

In de tweede helft kwam SV Venray weer voortvarend uit de startblokken, invaller Bram Vievermans was op snelheid de verdediging van De Valk te snel af en kon ongehinderd op het doel van De Valk afgaan, maar zijn inzet ging via de voeten van doelman Dennis Verhoeven naast het doel. De daaropvolgende hoekschop werd bijna ingekopt door Stijn Brinkman, maar opnieuw was doelman Dennis Verhoeven een sta in de weg voor de thuisploeg. Enkele minuten later was het raak aan de andere kant, een zachte terugspeelbal van Stef van Dijck op doelman Sam Stiphout was voor Josemar Makiavala het sein om druk te gaan zetten en dat resulteerde dat de doelman de bal tegen de spits aanschoot en daarna in het doel verdween wat de opmerkelijke gelijkmaker betekende voor De Valk 1-1. Vijf minuten later was het wederom raak voor De Valk, een lange bal die achter de verdediging van de Noord-Limburgers viel werd fantastisch opgepikt door Josemar Makiavala die de uitgekomen doelman Sam Stiphout omspeelde en de bal eenvoudig in het verlaten doel kon plaatsen en De Valk binnen vijf minuten van een 1-0 achterstand op een 1-2 voorsprong bracht. SV Venray had daarna nog ruim een half uur om deze achterstand om te buigen en leek daar al snel in te gaan slagen toen Bram Vievermans een bijna niet te missen kans gaf aan Armend Shala, maar de spits wist op nog geen vijf meter van het doel de bal over te schieten. Sherry Kindo Kamara wist na een mooie individuele actie zichzelf vrij te spelen en gaf een scherpe voorzet die bijna ingeschoten kon worden door Danny van den Eijnden. Diezelfde Danny van den Eijnden werd niet veel later vervangen door Tim Bombeeck. Nog in diezelfde minuut was een ingooi aan de kant van de thuisploeg de inleiding voor de derde treffer voor De Valk, de inworp kwam bij doelman Sam Stiphout die de bal slecht verwerkte en ontfutselt zag worden door Sherry Kindo Kamara en daarna de bal eenvoudig tegen de touwen wist te schieten voor de 1-3 voorsprong. Een enorme dreun voor SV Venray en een geweldige opsteker voor De Valk leek er in de maak. De thuisploeg leek geen antwoord te hebben op het goede spel van de hekkensluiter en mocht zelfs blij zijn dat het bij 1-3 bleef. Het was Aart Verberne die met nog een klein kwartier te gaan een venijnig schot loste dat met de nodige moeite overgetikt kon worden door doelman Sam Stiphout. Weer een paar minuten later was het vleugelverdediger Wouter van Son die aan de linkerkant de achterlijn wist te halen en Tim Bombeeck in stelling bracht, de invaller zag zijn schot gesmoord worden tegen het lichaam van verdediger Sander Lenders. De laatste kans van de wedstrijd was voor Luuk Broers die vanaf de linkerkant naar binnen trok en zijn schot rakelings voorlangs het Venrayse doel zag verdwijnen.

Een zeer fraaie overwinning voor De Valk bij het hoog genoteerde SV Venray wat weer voor meer geloof zorgde bij de ploeg dat het nog steeds mogelijk is om rechtstreekse degradatie te voorkomen. Voor volgende week staat er de regionale derby op het programma als Geldrop naar Sportpark 't Valkennest komt.

Scoreverloop SV Venray - De Valk 1-3(1-0)

08. 1-0 Stan Kersten

52. 1-1 Josemar Makiavala

57. 1-2 Josemar Makiavala