RPC 3 (zon) - De Valk 2

De Valk 2

3e klasse G

17 november 2019 12:00

Als de uitdrukking “lelijke overwinnigen smaken het best” enige waarheid inhoudt dan heeft de Valk 2 tegen RPC een 5-sterren maaltijd genoten.

Van het begin af aan werden de spelers uit Valkenswaard flink onder druk gezet door een tegenstander waar veel ervaring rondliep. Toch viel het dubbeltje al snel aan de goede kant door een uitstekend genomen vrije trap die de RPC doelman kansloos liet.

Hierna zetten de gastheren aanval na aanval op maar wist de Valk 2 stand te houden door een dubbele bus te parkeren om zodoende met man en macht de gelijkmaker te voorkomen.

Na rust vertoonde het verloop van de wedstrijd hetzelfde beeld. RPC was de dominante ploeg maar de Valk verdedigde met een hartverwarmende inzet van iedereen. Incidenteel was er wel een counter mogelijkheid voor de bezoekers maar de mooiste, een verre uittrap van de doelman, werd voortreffelijk afgerond met een doelpunt. RPC zette daarna alles op alles en wist in de slotfase nog de aansluittreffer te produceren. De Valk wankelde maar bleef overeind en nam zodoende de drie punten mee naar huis.

Door dit resultaat stijgt de ploeg weer op de ranglijst naar plek 5 op 4 punten van de koploper.

Doelpunten makers waren deze keer Alex Rodil Murias vanuit een vrije trap en Nazir Kamel met een individuele actie vanuit een counter.