De Valk 2 - RKSV Nuenen 3

RKSV Nuenen 3

3e klasse G

1 december 2019 12:00

De Valk 2 besluit het jaar 2019 in stijl.

In de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop was koploper Nuenen te gast in Valkenswaard. Deze lijstaanvoerder, met een mix van ervaren rotten en wat jonge spelers, was een geduchte tegenstander met een goede spelopvatting en vooral veel lengte.

Na het zwaar onterechte puntenverlies afgelopen week, was er de spelers van de Valk alles aan gelegen om wat recht te zetten en nam het vanaf de eerste minuut het initiatief. Aangezien de tegenstander ook de aanval niet schuwde ontstond er een soort patstelling waardoor het spel zich voornamelijk op het middenveld afspeelde. De betere kansen waren evenwel voor de Nuenenaren die met hun “luchtmacht” vanuit stilstaande momenten voor veel gevaar zorgde. Een tiental minuten voor rust brak de thuisploeg als eerste de ban met een voortreffelijke afronding vanuit een mooie steekpass.

Na rust bleef het wedstrijdbeeld nagenoeg hetzelfde met dit verschil dat nu de grootste mogelijkheden aan de kant van de Valk vielen. Nuenen bleef evenwel een gevaarlijke ploeg maar uitstekend keeperswerk zorgde ervoor dat de gelijkmaker uitbleef. Pas in de eindfase werd de wedstrijd op slot gezet nadat de Valk uit een scrimmage voor het doel van Nuenen de stand op 2-0 bracht. Met een daverend slotakkoord in de vorm van een onberispelijke vrije trap werd de eindstand op 3-0 gezet en daarmee het jaar tevredenstellend afgesloten.

De Valk is de ploegen die boven hen staan tot op drie punten genaderd en doet weer mee in de competitie.

Doelpuntenmakers voor de Valk waren Louange Kinsungila die zowel voor de 1-0 als de 2-0 zorgde en Alex Murias met een goal vanuit een vrije trap boven in de kruising.

Resumerend mag gezegd worden dat de spelers individueel progressie tonen, de een wat meer dan de ander. Als team heeft de Valk 2 een flinke sprong voorwaarts gemaakt. Niet alles ziet er even gepolijst uit maar het is een echte vechtmachine geworden die niet zomaar opgeeft. Met voorzichtig optimisme kan de tweede helft van de competitie tegemoet worden gezien.